۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85068006
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کتاب؛ هدیه راننده تاکسی به مسافران

۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85068006
کتاب؛ هدیه راننده تاکسی به مسافران

تهران-ایرنا- صابر بشیری از رانندگان تاکسی درون شهری از جمله کسانی است که دغدغه فرهنگی دارد و برای توسعه این مهم و ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی سالهاست درون تاکسی خود ترویج کتابخوانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کتاب و کتابخوانی در هر جامعه‌ای سبب ایجاد فرصت رشد، پیشرفت و شکوفایی می شود. البته به این شرط که فرهنگ کتابخوانی در آن جامعه شکل گرفته و نهادینه شود. براساس پژوهش و تحقیات انجام گرفته توسط متخصین امر، کتاب و کتابخوانی از لحاظ علمی نیز یکی از روش‌های بسیار مهم برای تقویت حافظه و هوش به شمار می رود زیرا مطالعه سبب فعالیت ماهیچه های حافظه مغز شده و آن را به یک ماهیچه پرقدرت تبدیل می کند یا به عبارتی سبب ورزش مغز می شود که در نهایت منجر به کاهش سرعت زوال حافظه شده و قدرت یادگیر و حافظه را قوی تر می کند.

صابر بشیری از رانندگان تاکسی درون شهری و از جمله کسانی است که دغدغه فرهنگی داشته و برای توسعه این مهم و ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی دست به ابتکاری جالب زده بطوری که سالهاست در خصوص توسعه مسائل فرهنگی در تاکسی خود با ارائه کتاب به مسافران برای مطالعه فعالیت خوبی از خود نشان داده است.

او با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین ابزارهای حل چالش ها و مشکلات زندگی هر شخص و جامعه به شمار می رود، گفت: کتاب بهترین آرامش دهنده در هر شرایطی است. بشیری که خود را ۴۲ ساله و دارای یک فرزند ۱۴ ساله پسر عنوان کرد، اظهار داشت: با هزینه خودم سالهاست که کتاب های فرهنگی، اجتماعی و روانشناسی تهیه کرده و برای توسعه فرهنگی جامعه و ترغیب مردم به سمت کتاب و کتابخوانی در اختیار مسافران می گذارم.

بشیری می‌گوید: با توجه به اینکه بسیاری از مسیرهای مسافران کوتاه است سعی کرده ام کتاب هایی تهیه کنم که در قالب فصل های کوتاه و آموزنده تا مسافر بتواند در کمترین زمان ممکن با مطالعه کتاب به نتیجه برسد. وی ادامه داد: مطالعه کتاب علاوه بر ایجاد فرهنگ و آداب و رسوم صحیح و نحوه برخورد با جامعه و زن و بچه خویش در خانواده را به مردم آموزش می دهد.

خیلی دوست دارم به مسافرانم کتاب هدیه بدم

بشیری که شخص بسیار متین و صبوری به نظر می رسید، ادامه داد: خیلی دوست دارم توان مالی خوبی داشته باشم تا بتوانم به هر مسافرم یک جلد کتاب هدیه کنم.

او خاطر نشان کرد: در شرایط بسیار سختی بزرگ شده ام اما هیچگاه از کتاب و کتاب خوانی دور نشدم زیرا عاشق کتاب و مطالعه هستم و به همکارهای خودم و مردم توصیه می کنم حداقل در روزه یک ساعت کتاب مطالعه کنند. وی که مطالعه کتاب را سبب افزایش دایره معلومات و شکوفایی هر انسانی عنوان کرد، افزود: عاشق کار فرهنگی و فرهنگ سازی صحیح در جامعه هستم و امیدوارم روزی فرا برسد در تمام تاکسی ها، اتوبوس های بین شهری، قطار و غیره کتابخانه سیار شکل گرفته و سبب پیشرفت جامعه و در نهایت کشور شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha