اهدای عضو بانوی مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار جان دوباره بخشید

مشهد-ایرنا-مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو بانوی جوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ابراهیم خالقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که این عمل نخستین مورد پیوند اعضا در سال جدید بوده است افزود: در هزار و دویست و نود و سومین اهدا کننده مرگ مغزی، زهرا غوریانی ۲۲ ساله که از بیمارستان حکیم نیشابور به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کبد مرحومه زهرا غوریانی برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد و قرنیه های زنده یاد زهرا غوریانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین قسمتی از پوست مرحومه زهرا غوریانی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha