اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی نیشابوری جان چهار نفر را نجات داد

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی ۵۷ ساله ساکن نیشابور به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

دکتر ابراهیم خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هزار و دویست و نود و ششمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم جمشید جازم، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان نیشابور پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کبد این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بیمارستان امام خمینی تهران ارسال شد همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

سومین اهدای عضو نیشابور در سال ۱۴۰۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: زنده یاد جازم بر اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود.

دکتر محمد توحیدی افزود: این بیمار مرگ مغزی در بخش ICU۱ بیمارستان ۲۲ بهمن بستری بود که پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده وی به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کبد زنده یاد جازم به مردی ۳۰ ساله ساکن تهران پیوند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می توانند با مراجعه به سایت ehdacenter.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل و کارت خود را پرینت بگیرند و خانواده خود را مطلع کنند.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha