۹ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85068665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور بیش از ۱۰ هزار گردشگر در اماکن تاریخی نظرآباد

کرج - ایرنا - فرماندار شهرستان نظراباد از حضور ۱۰ هزار و ۳۵۰ گردشگر در اماکن تاریخی و مراکز گردشگری این شهرستان در اجرای طرح نوروزی خبرداد .

حسین بغدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع این تعداد گردشگر، سه هزار و ۵۰۰ نفر از محوطه تاریخی تپه ازبکی ، پنج هزار نفر تالاب فصلی صالحیه و یک هزار و ۸۵۰ نفر از آسیاب تاریخی مهدی آباد دیدن کردند .

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی در استان البرز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد ، بیان کرد: با توجه به دسترسی ۱۵ استان کشور به اتوبان تهران - کرج - قزوین، در نوروز امسال پایگاه خدمات سفر شهرستان نظرآباد به طور متمرکز در شرکت فخر ایران دایر شد تا بتواند ضمن خدمت رسانی شایسته به مسافران نوروزی به معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی بپردازد.

بغدادی در ادامه یادآور شد: در مجموع ۱۰غرفه خدماتی در این پایگاه متشکل از غرفه های هلال احمر، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، بهزیستی و اورژانس اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، راهداری، اورژانس، آتش نشانی درشهرستان نظرآباد در حال فعالیت می باشد که هر کدام از این غرفه ها به خدمات مختلفی همچون محیط زیست، کودک و عرضه محصولات صنایع دستی می پردازند.

فرماندار نظرآباد گفت: تالاب صالحیه تا پیش از سال ۱۳۹۶ به صورت تالاب تعریف نشده بود ولی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با توجه به ارزش این آبگیر با رویکرد های اکولوژیکی واکوتوریسمی و مهار سیلاب های دشت هشتگرد و نظرآباد به دنبال ثبت این آبگیر به عنوان تالاب شد.

وی افزود: وسعت تالاب صالحیه ۴۸ هزار هکتار است که ۱۶ هزار هکتار آن در حوزه شهرستان نظرآباد و استان البرز قرار دارد.

بغدادی به معرفی برخی جاذبه تاریخی گردشگری شهرستان نظرآباد از جمله تپه تاریخی ازبکی پرداخت و گفت: این تپه با قدمت ۹ هزار ساله با همکاری خوب مردم این شهرستان ۱۲ هکتار اراضی اطراف آن به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری واگذار شد.

وی یاد آورشد: اکنون خشت ۹ هزار ساله این تپه تاریخی در مقر سازمان ملل متحد نگهداری می شود.

حضور بیش از ۱۰ هزار گردشگر در اماکن تاریخی نظرآباد

فرماندار نظرآباد افزود: بنای آسیاب مهدی آباد در فاصله کمی از تپه باستانی ازبکی، از دیگر آثار تاریخی شهرستان به شمارمی رودد که متعلق به اواخر دوره قاجار و دارای ۲ اتاق به عنوان استراحتگاه، انبار، راهروی ورودی، استخر آب و محل قرارگیری سنگ‌های آسیاب است که تا سال ۱۳۵۰ شمسی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

استان البرز دارای بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است که حدود ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha