۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85068912
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرمت و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری غار کرفتو دیواندره

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زیرساخت‌های گردشگری محوطه غار باستانی کرفتو در شهرستان دیواندره مرمت و تکمیل می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز چهارشنبه همراه رئیس دیوان محاسبات استان کردستان در بازدید از غار باستانی کرفتو و قلعه زیویه، ضمن بررسی مسائل و مشکلات مربوط به این اثر ملی، اظهار کرد: غار کرفتو یکی از بزرگ‌ترین غارهای دست‌کن و از طولانی‌ترین غارهای ایران محسوب می‌شود که هرساله گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

وی افزود: برآوردهای اعتباری برای مرمت و محوطه‌سازی این اثر ملی از جمله تعمیرات تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، تعمیرات سرویس‌های بهداشتی و تصحیح مسیر دسترسی به این غار باستانی انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: با توجه به غنای ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان دیواندره، ایجاد بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ثبت موقت پرونده این غار باستانی در دستور کار دفتر ثبت و حریم آثار، حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی قرار گرفته است و امیدواریم با ثبت جهانی این اثر ارزشمند شاهد اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری یونسکو برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و گردشگری آن باشیم.

غار باستانی کرفتو۲۰ بهمن‌ماە ۱۳۱۸ با شمارە ۳۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیدە است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha