۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85068950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۶۰۶ هزار گردشگر وارد آبادان شدند

۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85068950
افزون بر ۶۰۶ هزار گردشگر وارد آبادان شدند

آبادان - ایرنا - سرپرست میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: ۶۰۶ هزار و ۵۰۰ گردشگر و مسافر از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون وارد آبادان شدند.

سید شمس‌الدین نوربخش غفاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و ۲۰۰ تخت برای اسکان روزانه مسافران در هشت هتل، ۲ مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان و چند مجتمع بین‌راهی برای مسافران و گردشگران نوروزی در آبادان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۸۵ واحد آموزشی برای اسکان میهمانان نوروزی در شهرستان آبادان فراهم شده که ۵۰ درصد آنها دارای امکانات رفاهی همچون یخچال، تلویزیون و فرش و ۵۰ درصد نیز در حد اسکان موقت هستند.

نوربخش غفاری گفت: ۲ کمپ سرپوشیده و یک کمپ روباز چادری نیز برای اسکان وجود دارد که براساس آمار، بیشتر میهمانان نوروزی تمایل دارند در کمپ روباز اقامت داشته باشند.

وی افزود: در کنار اماکن دیدنی و آثار باستانی آبادان، نمایشگاه‌هایی را در عناوین حصیربافی، منبت‌کاری، مجسمه‌سازی سنتی، معرق‌کاری، نقاشی بیترا شیشه و همچنین غرفه عرضه بیش از ۱۵ نوع خرما را نیز داشتیم که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان بیان کرد: تعداد مسافران و بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری و تاریخی شهرستان آبادان نسبت به سال گذشته رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی تعطیلات نوروز شاهد ورود تعداد بیشتری از گردشگران و میهمانان نوروزی باشیم.

شبه جزیره شهرستان آبادان، به طول ۴۶ کیلومتر و عرض بین ۳۲ تا ۲۰ کیلومتر در دلتای اروندرود بین رودهای بهمنشیر و کارون و اروند با جاذبه های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و هشت سال دفاع مقدس همه ساله میزبان جمع زیادی از گردشگران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha