۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85069182
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی کاهش ۱۰ درجه ای  دما و بارش های تندری  برای البرز

کرج - ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت : کاهش ۱۰ درجه ای دما و بارش تندری برف و باران از روز جمعه هفته جاری برای استان پیش بینی می شود که مردم و مسوولان به ویژه کشاورزان و گردشگران این هشدار را جدی بگیرند.

آرش بهاروند احمدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و زود گذر و سرد از روز جمعه تا شنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن رگبار ساعتی باران و رعد و برق ، تگرگ، بعضی ساعات وزش باد شدید در ارتفاعات رگبار و کولاک برف و مه آلودگی مورد انتظار است .

وی ادامه داد: آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده ها و احتمال ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، شکسته شدن شاخه های درختان و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی سست از مخاطرات این وضعیت جوی است .

بهاروند احمدی گفت : کاهش دید دما و یخبندان از مخاطرات برای محصولات کشاورزی و باغی در زمان یاد شده است که انتظار می رود بهره برداران بخش کشاورزی اقدامات پیشگیرانه به عمل آورند.

وی تاکید کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها از مهمترین توصیه ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha