هفت هزار نفر از خدمات بیمارستان شهید گنجی برازجان در ایام نوروز بهره‌مند شده‌اند

بوشهر - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هفت هزار نفر از خدمات بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان در ایام نوروز بهره‌مند شده‌اند.

حسن ملکی‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید عیدانه از بیمارستان شهید گنجی برازجان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تلاش‌های بی‌شائبه کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر استان بوشهر به‌ خصوص در این ایام قابل ارج و تقدیر است.

وی افزود: آمار مراجعین درمانگاه عمومی و اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ الی ۸ فروردین ۱۴۰۲ بیش ۳ هزار و ۳۰۰ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در این مدت بیش از هفت هزار نفر از خدمات این مرکز درمانی بهره‌مند شده‌اند که شامل یکهزار و ۸۷۷ نفر مراجعه‌ کننده به درمانگاه عمومی، یکهزار و ۵۰۰ نفر مراجعه‌ کننده به اورژانس و یکهزار و ۲۲۹ نفر مراجعه‌ کننده به بخش تصویربرداری شامل ام آر آی، سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی ب.ده است.

ملکی‌زاده ادامه داد: همچنین در این مدت یکهزار و ۸۹۳ نفر مراجعه‌کننده به آزمایشگاه و ۵۰۱ نفر مراجعه‌کننده به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ولایت مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت دالکی و اورژانس ۱۱۵ گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۲۵ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به شهروندان و مسافرین نوروزی در دشتستان ارائه‌شده است.

ملکی‌زاده اظهار کرد: ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در ایام تعطیلات نوروز فعال هستند و به مراجعین و مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این مراکز ۲۵ پزشک و ۶ دندان‌پزشک در نوبت‌های مختلف از شبانه‌روز فعالیت داشته‌اند و در حدود ۱۱ هزار و ۲۲۷ نفر از خدمات پزشک عمومی و هفت هزار و ۶۱۲ نفر از خدمات پرستاری تزریقات و پانسمان بهره‌مند شده‌اند.

ملکی‌زاده اضافه کرد: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، آزمایشگاه مرکزی و مرکز مشاوره حین ازدواج و مراکز هیپوتیروئیدی نیز در این ایام در دشتستان فعال بوده‌اند و یک هزار و ۱۴۴ خدمت آزمایشگاهی به شهروندان ارائه‌شده است.

وی همچنین بیان کرد: در بخش واحدهای بهداشتی نیز در حدود چهار هزار و ۹۰۶ خدمت که شامل مراقبت مادران باردار، کودکان، واکسیناسیون و خدمات آزمایشگاهی و بازرسی‌های بهداشت محیط است به شهروندان و مسافرین نوروزی ارائه‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر مراقبت مادران باردار، تصریح کرد: ارائه خدمات به مادران باردار یکی از اولویت‌های مهم در بخش بهداشت است و در این ایام در حدود ۷۳۴ مادر باردار برای دریافت خدمات بهداشتی به مراکز ما مراجعه کرده‌اند که ۴۰ مادر باردار به علت عوارض و مشکلات مربوط به بارداری به پزشکان متخصص و بیمارستان ارجاع داده‌شده‌اند.

ملکی‌زاده در خصوص ارائه مراقبت‌های بهداشتی به کودکان گفت: در ایام تعطیلات نوروز تاکنون در حدود یکهزار و ۹۰۰ کودک زیر ۵ سال با پیگیری مراقبین سلامت و بهورزان در دشتستان واکسینه و یا مراقبت شده‌اند.

وی بیان کرد: شهرستان دشتستان دارای ۲۶ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه بهداشتی و همچنین ۶۱ خانه بهداشت فعال است که در ایام تعطیلات نوروزی ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فعال بوده و در روزهای اداری نیز تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت به‌صورت مستمر خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha