۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85069706
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در ایلام ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85069706
دمای هوا در ایلام ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: همزمان با فعالیت سامانه ناپایدار جوی با هسته سرد، دمای هوای استان بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

احسان احمدی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سیستم از روز جمعه تا صبح یکشنبه در استان فعال است و دمای هوای مناطق سردسیر را به بین ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رساند.

وی افزود: بارش‌های این سیستم ضعیف و پراکنده و تا عصر جمعه فعالیت ریزشی آن به اتمام می‌رسد، ولی هسته سرد سامانه تا صبح یکشنبه فعال است و از پیش از ظهر روز یکشنبه به تدریج دمای هوا در استان افزایش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام ادامه داد: وزش باد شدید طی امروز و فردا از دیگر پیامدهای جوی این سیستم است که احتمال نفوذ ریزگردها برای فردا وجود دارد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: گردشگران باتوجه به سرمای هوا و وزش باد شدید نسبت به استحکام سازه‌ چادرهای خود اطمینان داشته باشند و از اتراق در بستر یا حاشیه روزدخانه‌ها و خشکه‌رودها و رودخانه‌های فصلی اجتناب ورزند.

وی از گردشگران، دامداران و عموم مردم خواست باتوجه به خطر اصابت صاعقه از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و خودروها هنگام تردد در محورهای موصلاتی به علت لعزندگی جاده‌ها با احتیاط حرکت کنند.

کارشناس هواشناسی ایلام به باغداران توصیه کرد: باتوجه به برودت هوا نسبت به سرمازدگی باغات و میوه های حساس به سرما مواظبت کنند و گلخانه داران و مرغداران هم دمای واحد تولیدی خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند.

وی در مورد بارش ها هم توضیح داد: بارش های این سیستم طی روز جمعه به صورت ضعیف و پراکنده خواهد بود و مقدار بارش ها در نیمه شرقی بیشتر از سایر نقاط است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha