۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85069928
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شمار بیماران بستری کرونایی در اصفهان به ۲۷۰ نفر رسید

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85069928
شمار بیماران بستری کرونایی در اصفهان به ۲۷۰ نفر رسید

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران بستری دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان، امروز پنجشنبه به ۲۷۰ نفر رسید در حالی که در یک ماه گذشته، تعداد آنها حدود یکصد نفر بود.

پژمان عقدک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار کرونا در استان بصورت پلکانی در حال افزایش است و تعداد بیماران بدحال کرونایی نیز از حدود ۱۰ نفر در یک ماه گذشته به ۳۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه هفته گذشته نیز بطور متوسط روزانه یک نفر مرگ و میر ناشی از کرونا در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در نیمه دوم سال گذشته در عرض ۲ تا ۳ ماه، هیچ مورد مرگ و میر کرونایی در استان نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه آمار کرونا در موج هشتم در مقایسه با موج‌های قبلی همچنان کمتر است، اضافه کرد: در شاخ نزولی آمار پیک هفتم کرونا در اصفهان در ماه‌های مهر و آبان پارسال، تعداد بیماران بستری در استان به ۴۰ نفر کاهش یافته بود اما اکنون با روند افزایشی مواجهیم و این روند نیز همچنان ادامه دارد.

عقدک با اشاره به اینکه بر اساس آمار کرونا مربوط به تاریخ دهم فروردین جاری، ۲ مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در این تاریخ ۵۸ بیمار کرونایی جدید بستری و ۳۰ بیمار ترخیص شدند.

حیوان‌ گزیدگی ۷۲۵ نفر در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین به گزارش عملکرد واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۷۲۵ نفر از ۲۴ اسفند گذشته تا هشتم فروردین امسال در این استان دچار حیوان گزیدگی شدند و یکهزار و ۷۳۸ نفر واکسن "هاری" دریافت کردند.

وی با بیان اینکه واکسن هاری در چهار نوبت با فواصل زمانی چندروزه به افراد دچار حیوان‌گزیدگی تزریق می‌شود، افزود: به هر فردی که اعلام کند دچار خراشیدگی یا گاز گرفتگی توسط حیوانات شده است واکسن هاری تزریق می شود اما تعداد موارد ثابت شده ابتلا به هاری در استان، بسیار کم است.

واکسیناسیون علیه هاری در چهار نوبت انجام می‌شود که نوبت نخست آن در روز حادثه یا روز مراجعه، نوبت دوم آن سه روز بعد، نوبت سوم واکسن هفت روز بعد و بالاخره نوبت چهارم آن ۱۴ روز بعد تزریق می‌شود.

سالانه حدود ۱۶ هزار مورد حیوان‌گزیدگی در استان اصفهان (جز آمار ۲ شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل) گزارش می‌شود.

عقدک همچنین با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند گذشته تا هشتم فروردین امسال ۲۳ هزار و ۹۸ کودک در استان واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰ آزمایش کرونا از افراد مُحتمل به ابتلا به کووید-۱۹ گرفته شده که پاسخ ۷۹۵ آزمایش مثبت بوده است.

فعالیت پزشکان متخصص در تعطیلات نوروز طبق برنامه زمان‌بندی شده

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره حضور پزشکان متخصص و جراح داخلی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در ایام تعطیلات نوروزی توضیح داد: برنامه زمان‌بندی شده چگونگی حضور و فعالیت پزشکان متخصص و جراح در بیمارستان‌های استان در اسفند پارسال تدوین و از ۲۵ اسفند بطور رسمی به شبکه بهداشت و درمان استان ابلاغ شد.

عقدک با بیان اینکه این برنامه تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، اظهار داشت: پزشکان متخصصان موظف‌اند طبق این برنامه در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند و نظارت‌ها و کنترل‌های لازم نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه در همه شهرستان‌های استان در حال اجراست، افزود: برخی از تخصص‌ها باید در بیمارستان حضور قطعی داشته باشند از جمله جراحی داخلی، زنان و زایمان و اطفال که برنامه زمان‌بندی شده با لحاظ این موضوع تدوین شده است.

وی در باره انتقاد برخی از مردم در باره کمبود حضور پزشکان متخصص و جراح در بیمارستان‌ها در تعطیلات نوروز توضیح داد: اگر تعداد پزشکان حاضر در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها با شرایط و روزهای عادی مقایسه شود، کمتر است اما برای روزهای تعطیل، برنامه شیفت‌بندی وجود دارد تا ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشود و تاکنون با بازرسی‌هایی که صورت گرفته نیز مشکلی در باره اجرای برنامه زمان‌بندی شده در استان نداشته‌ایم.

عقدک ادامه داد: با این وجود اگر مردم با مورد خاصی در این زمینه مواجه شدند آن را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند تا پیگیری شود.

وی تاکید کرد: همه بخش‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل بهداشت، درمان، غذا و دارو و اورژانس بطور مداوم در تعطیلات نوروز مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha