۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85070252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام صهیونیست: دشمنان به خاطر اختلافات داخلی ما جشن گرفته اند

تهران - ایرنا - سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت که دشمنان رژیم صهیونیستی از ضعف امنیتی تل آویو آگاه هستند و از اختلافات و درگیری های داخلی اخیر در این رژیم شادمان بوده و جشن گرفته اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» امروز (جمعه) به نقل از «ران کوخاو» سخنگوی سابق ارتش رژیم اسرائیل نوشت: دشمنان اسرائیل از ضعف امنیتی در همبستگی و اتحاد ما آگاه هستند و کسانی که می گویند درگیری های داخلی اخیر تاثیری بر ارتش رژیم اسرائیل ندارد، چیزی نمی دانند.

او افزود: دشمنان اسرائیل در خاورمیانه به خاطر اختلافات ناشی از اصلاحات قضایی پیشنهاد شده از سوی کابینه نتانیاهو از خوشحالی دست می‌زنند.

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی با این ادعا که این ارتش مردمی است، اظهار داشت: "اسرائیلی ها در دو طرف درگیری (مخالفان و موافقان اصلاحات قضایی) تظاهرات می‌کنند. من و رئیس ستاد ارتش گفته‌ایم که این وضعیت، بر آمادگی ارتش اسرائیل تاثیر منفی می‌گذارد.

کوخاو همچنین از «یوآف گالانت» وزیر جنگ برکنار شده رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت که وزیر جنگ در مواقع ضروری در زمانی که ریاست وزارت جنگ را بر عهده داشت، فرماندهی خود را نشان داد… من این هفته در مجمع ستاد کل وزیر جنگ بودم و ما به این سرعت خداحافظی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز کاملا" مشخص است که در رابطه با تماس‌های وزارت جنگ با رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل چه کسی وزیر جنگ است و این امور طبق روال معمول پیش می‌رود، اظهار داشت: خوشحالیم که وزیری را پیدا کرده‌ایم که تعهدش به امنیت، بالاتر از هر چیز دیگری است و اگر بتوانم بگویم او در ماه‌های گذشته مسئولیت و فرماندهی خود را نشان داد.

مقام صهیونیست: دشمنان به خاطر اختلافات داخلی ما جشن گرفته اند

سرزمین های اشغالی این روزها عرصه تظاهرات مخالفانِ تصمیمات کابینه بنیامین نتانیاهو بویژه تصمیم برای اصلاحات قضایی است. مخالفان این اصلاحات را «کودتا» علیه دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی می دانند. شدت اعتراضات بیش از پیش شکاف و چند دستگی در بین صهیونیستها را نمایان کرده است. نتانیاهو زیر فشارهای داخلی و خارجی در نهایت مجبور شده است تا فرایند تصویب این اصلاحات در کِنِست (پارلمان) را به تعویق بیاندازد.

اولین قربانی جنگ قدرت در رژیم صهیونیستی، وزیرِ جنگ این رژیم است که نتانیاهو وی را اخیرا به دلیل انتقاد از سیاست‌هایش از کار برکنار کرد.

نتانیاهو به گالانت گفته بود که دیگر اعتمادش را به وی از دست داده است زیرا علیه ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو عمل می‌کند.

برپایه برخی گزارشها، گالانت هنوز به طور رسمی متن حکم برکناری خود را دریافت نکرده است و سران صهیونیست هم اکنون تلاش می کنند که او در پست خود باقی مانده و اختلافات بین گالانت و نتانیاهو حل و فصل شود.

منابع خبری صهیونیستی می گویند که «ارییه درعی» رئیس حزب تندروی دینی «شاس» درحال میانجیگری در این باره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha