نگرانی رئیس ستاد ارتش اسرائیل از افزایش نافرمانی/تجمع نیروهای ذخیره جلوی خانه گانتس + فیلم

تهران - ایرنا- رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره افزایش نافرمانی در داخل ارتش این رژیم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی امروز جمعه به نقل از «هرتزی هلیوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم اعلام کرد: اگر نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل را به علت تعلیق کردن کار خود در اعتراض به تغییرات قضایی مجازات کنیم، این امر باعث گسترش پدیده نافرمانی در داخل ارتش خواهد شد.

سرزمین های اشغالی این روزها عرصه تظاهرات مخالفانِ تصمیمات کابینه بنیامین نتانیاهو بویژه تصمیم برای تغییرات در دستگاه قضایی است. مخالفان این تغییرات را «کودتا» علیه دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی می دانند. شدت اعتراضات بیش از پیش شکاف و چند دستگی در بین صهیونیستها را نمایان کرده است.این شکاف باعث بروز نافرمانی در درون نیروهای مختلف ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نیروهای ذخیره شده است. نتانیاهو زیر فشارهای داخلی و خارجی در نهایت مجبور شده است تا فرایند تصویب این اصلاحات در کِنِست (پارلمان) را به تعویق بیاندازد تا شاید سران صهیونیست بتوانند راهکاری برای آن پیدا کنند.

اولین قربانی جنگ قدرت در رژیم صهیونیستی، وزیرِ جنگ این رژیم است که نتانیاهو وی را اخیرا به دلیل انتقاد از سیاست‌هایش از کار برکنار کرد.

نتانیاهو به گالانت گفته بود که دیگر اعتمادش را به وی از دست داده است زیرا علیه ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو عمل می‌کند.

برپایه برخی گزارشها، گالانت هنوز به طور رسمی متن حکم برکناری خود را دریافت نکرده است و سران صهیونیست هم اکنون تلاش می کنند که او در پست خود باقی مانده و اختلافات بین گالانت و نتانیاهو حل و فصل شود.

منابع خبری صهیونیستی می گویند که «ارییه درعی» رئیس حزب تندروی دینی «شاس» درحال میانجیگری در این باره است.

در همین حال، سایت صهیونیستی «والا» گزارش داده که دهها نفر از نظامیان ذخیره ارتش رژیم اسرائیل امروز جمعه جلوی خانه «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق و از سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تجمع کرده و از او می خواهند که با یک راه حل میانه درخصوص تغییرات قضایی مورد نظر کابینه نتانیاهو موافقت نکند.

سیاستمداران و ناظران سیاسی، نیت نتانیاهو برای به تعویق انداختن رای گیری درباره لایحه تغییرات قضایی را زیر سوال برده و گفته اند که وی در سایه افزایش تظاهرات و خودداری نظامیان از خدمت نظامی که به رژیم اسرائیل ضربه زده است، به تعلیق روند تصویب این لایحه متوسل شد.

در حالی که بیشتر گروه‌های مخالف از پس گرفتن این لایحه توسط نتانیاهو استقبال کردند، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «إسرائیل بیتنا» (اسرائیل خانه ما) نظر متفاوتی داشته است. او در توییتر خود نوشت: نمی‌خواهم منادی اخبار بد باشم اما من واقعا "بی‌بی "(نتانیاهو) را می‌شناسم. او نمی‌تواند من را فریب دهد و می‌دانم چه چیزی او را هدایت می‌کند.

لیبرمن افزود: از دوستانم در اپوزیسیون می‌خواهم که دچار توهم نشوید، نباید در دام بیفتید و به او اجازه دهید که صادقانه‌ترین اعتراض تاریخ را درهم بشکند.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) بر روند تصویب "قوانین پایه" را محدود می‌کند و به اعضای کنست (پارلمان) اجازه می‌دهد که مصوبات آن را تعویق بیندازد.

این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد. مخالفان نتانیاهو یکی از اهداف او برای تصویب این لایحه را فرار از محاکمه می دانند زیرا او در سه پرونده رشوه خواری و کلاهبرداری درحال محاکمه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha