۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85070395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد خودرویی در جاده‌های جنوب استان اردبیل ۳۰ درصد افزایش یافت

 اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان گفت: تردد خودرویی در جاده‌های جنوب استان اردبیل در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ نجات حمزه در جلسه امروز ستاد مدیریت بحران شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش تردد خودروها در ایام پایانی تعطیلات نوروز امسال همراه با تغییرات شدید جوی و بارش باران و برف، رانندگان خودروهای عبوری از محورهای ارتباطی جنوب استان حتما تجهیزات ایمنی و زمستانی به همراه داشته و با احتیاط تردد کنند.

فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان همچنین به رانندگان خودروهای عبوری از این جاده‌ها به خصوص جاده‌های اردبیل ، سرچم ، فیروزآباد به خلخال و همچنین خلخال به اسالم ، گیوی، شاهرود، هشجین و گیوی توصیه کرد قبل از سفر از سلامت فنی خودرو خود اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ به همراه لوازم گرم زمستانی را برای عبور ایمن از محورها به همراه داشته باشند.

سرهنگ حمزه گفت: با توجه به یخبندان و لغزنده بودن سطح راه‌ها رانندگان حتما فاصله طولی با وسیله نقلیه جلو را رعایت کرده و برای پیشگیری از هرگونه حادثه از انجام حرکات خطرساز همچون حرکت مارپیچ، سبقت‌های غیرمجاز و همچنین رانندگی شتابزده خودداری کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی بر اثر وقوع حوادث رانندگی خونین خودروها در محورهای ارتباطی شهرستان خلخال ۲ نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند که انتظار می‌رود در روزهای پایانی تعطیلات نوروز امسال رانندگان با رعایت مسائل ایمنی مقررات و حرکت با سرعت مطمئنه از افزایش آمار کشته‌شدگان و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی جلوگیری کنند.

فرماندار خلخال هم در این جلسه با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در روزهای جمعه و شنبه و بروز پدیده یخبندان در روز یکشنبه خواستار آمادگی راهداران و امدادگران جمعیت هلال احمر برای رویارویی با هرگونه حوادث احتمالی و همچنین هدایت امن مسافران در مسیرهای ارتباطی این شهرستان شد.

سیدجواد یحیی‌زاده با اشاره به احتمال آسیب به محصولات سردرختی تازه ببار نشسته در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان ، خواستار ارائه راهنمایی‌های لازم از سوی مدیریت جهاد کشاورزی به کشاورزان و باغداران منطقه برای کاهش آثار آسیب ناشی از سرمای روزهای آغازین هفته آینده شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خلخال گفت: در روزهای اخیر کرونا در این شهرستان اوج گرفته و از اعضای ستاد انتظار می‌رود مقابله با کرونا را با جدیت در دستور کار قرار دهند تا از شیوع و همه‌گیری این ویروس جلوگیری شود.

حسن نورمحمدی ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال هم در این جلسه گفت: پیرو هشدارهای اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، وزش تندبادهای موقتی، بارش باران (عمدتاً به‌صورت رگبار)، بارش برف، کولاک برف و کاهش محسوس دمای هوا در مناطق جنوبی استان به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به حضور فیزیکی در پهنه‌ها و واحدهای تولیدی اقدام کرده و به توصیه‌های فنی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی عمل کنند.

روشن کردن آتش و ایجاد دود در باغات و استفاده از گرما دهنده‌های باغی و ماده ضدهسته یخ جهت جلوگیری از افت دما و سرمازدگی، خودداری از انتقال نهال‌های جوان و پوشش درختان آسیب‌پذیر، آبیاری غرقابی باغات یک روز قبل از وقوع سرما تا عمق رطوبتی حداقل ۳۰ سانتی متر جهت کاهش خسارت ناشی از برودت هوا ، کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها و استخرهای پرورش ماهی از توصیه‌های رئیس اداره جهاد کشاورزی خلخال به کشاورزان و باغداران بود.

خودداری از سم‌پاشی و محلول‌پاشی باغات و مزارع و در صورت امکان استفاده از کود کلرور پتاسیم بصورت سرک به میزان ۵۰ کیلوگرم در هکتار در اراضی زراعی ، سوزاندن بقایای باغات (کاه و کلش) به تعداد زیاد با حجم کم بویژه در مناطق پست ، عدم مصرف کودهای سرک در زراعت بخصوص کود ازته در زمان وقوع سرما و تسریع در کشت حبوبات و علوفه (یونجه و اسپرس) از دیگر توصیه‌های نورمحمدی به کشاورزان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha