۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85070443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رای به جمهوری اسلامی نشانگر اعتقاد راستین مردم به اسلام است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: رای اکثریت مردم در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی، بیان‌کننده اعتقاد و ایمان مردم به دین اسلام و آموزه‌های دینی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مردم ایران در همه پرسی ۱۲ فروردین سال ۵۸ با بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و ایمان و عقیده خود به دین اسلام را نشان دادند.

وی یادآور شد: در آن روز مردم از هر قوم، زبان و مذهبی بدون هیچگونه اجباری در همه پرسی شرکت کردند و به جمهوری اسلامی رای آری دادند و نظام مبتنی بر اسلام مستقر شد.

امام جمعه سنندج استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را مهمترین خواسته ملت دانست و ادامه داد: دین اسلام بر چهار رکن اساسی مساوات، عدالت، توسعه و عمران بنا نهاده شده، ارکانی که پایه های نظام جمهوری اسلامی است.

ماموستا رستمی در ادامه بر ضرورت تلاش دولتمردان و دستگاه‌ها برای تحقق شعار رهبری تاکید کرد و گفت: رییس جمهور در صحبت‌های چند روز پیش خود از طریق ویدیوکنفرانس، بر تلاش دولت برای رفع مردم، توجه به محرومان، رونق اقتصادی و بومی گزینی تاکید کرد که نویدبخش است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به زنان بزرگ اسلام و ادیان گذشته اشاره کرد و افزود: زنان جامعه اسلامی باید از کسانی مثل حضرت مریم، خدیجه کبری و فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند و فرزندان خود را به نحو شایسته تربیت کنند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha