۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85076025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله با فساد و ایجاد اشتغال برای جوانان سرلوحه مسئولان باشد

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج بر لزوم تلاش مسئولان برای جلوگیری از فساد و تبعیض، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان به ویژه کشاورزان، در راستای تحقق شعار امسال رهبری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مسئولان و دولتمردان تمام تلاش خود را برای رسیدگی به حاشیه شهرها و ایجاد کارخانه ها در مناطق کمتر توسعه یافته، به کار گیرند.

وی یادآور شد: مسئولان بدانند هدف مردم از مشارکت در انتخابات، واگذاری مسئولیت عمران و آبادانی و رفع مشکلات اقتصادی کشور به آنان است، بنابراین باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش به شهادت ۲ نفر از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: رژیم نامشروع صهیونیستی با این عمل سخیفانه، نقشه نابودی خود را کشید.

ماموستا رستمی در ادامه خطبه ها بر لزوم کمک مردم به فقرا تاکید کرد و گفت: جشن گلریزان فرصت بسیار خوبی برای کمک مردم به ویژه خیرین به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

وی اشاره‌ای هم به مبلغ فطریه و فدیه در رمضان امسال داشت و اظهار کرد: براساس تصمیم شورای افتای کردستان، مبلغ فطریه به ازای هر نفر ۴۰ هزار تومان و فدیه به ازای هر روز ۱۰ هزار تومان است.

برکات عبادت در شب‌های قدر، لزوم از سرگیری فعالیت فرودگاه سنندج بعد از چند ماه تعطیلی، لزوم ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در دهگلان و آسفالت راه ۱۸ روستای بخش کوماسی مریوان، از جمله مطالب دیگری بود که امام جمعه سنندج به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام فرهادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان هم در سخنرانی پیش از خطبه‌ها گفت: یکی از ماموریت‌های بنیاد مسکن، بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله است که با کمک دولت اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمک به ساخت مسکن، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان است، افزود: امیدواریم شاهد حضور فعال تر خیرین و مشارکت آنان در کمک به حساب ۱۰۰ امام و محرومیت زدایی باشیم.

عضو ستاد دیه کردستان هم به برگزاری جشن گلریزان در روز شنبه ۱۹ فروردین در مجتمع فجر سنندج اشاره کرد و خواستار حضور پرشور مردم به ویژه خیرین در این مراسم و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شد.

سیدبهاالدین حسینی گفت: هم اکنون ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان، نیازمند کمک خیرین و مردم خیرخواه برای بازگشت به آغوش خانواده هستند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha