۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85070467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر:دوازده فروردین روز یوم الله و استقرار جمهوری اسلامی است

نوشهر - ایرنا - امام جمعه شهرستان نوشهر گفت: ۱۲ فروردین روز یوم الله است، روز استقرار نظام جمهوری اسلامی و نظام مردم سالار دینی است و جمهوری اسلامی یعنی نفی استبداد و حفظ ارزشها و رعایت اصل عدالت.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر با طرح این سووال که جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته چه کرده است؟ بیداری دنیا، شکستن هیمنه قدرتهای پوشالی جهان، دنبال کردن تفکر امت واحده و حمایت مسلمانان جهان را از دستاوردهای جمهوری اسلامی برشمرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی با وجود همه هجمه هایی که برای نابودی آن تاکنون نقشه کشیدند به برکت استقامت و بصیرت مردم به راهش ادامه می دهد.

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری خاطرنشان کرد : : بد حجابی و بی حجابی گناه و حرام است و مسوولان باید با این پدیده در جامعه برخورد قانونی بکنند.

به گفته وی مسوولان، اصناف و بازار و مردم و همه باید نسبت به این مساله احساس مسوولیت بکنند و در مقابل نباید بی تفاوت باشند.

وی اظهارداشت : بسیاری از مردم با ارسال پیامک از وضعیت بد حجابی و بی حجابی و روزه خواری اظهارنگرانی کردند که ضمن قدردانی از اطلاع رسانی؛ در واقع این اظهار نگرانی آن ها در واقع نشانه ایمان این افراد است.

آیت الله مشایخ مساله بی حجابی را پروژه دشمن برشمرد که برای بی هویت کردن نظام اسلامی دنبال می شود، خاطرنشان کرد : ما هم در این قضیه نگرانیم امابا دیدن چنین وضعیتی در جامعه نباید ناامید بشویم، این قصه عمیق بوده اما مسوولان باید برای رفع این چالش تلاش بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه نوشهر با بیان این که در زمینه بدحجابی و بی حجابی از ناحیه مسوولان، اصناف و بازار و مردم و مومنین و متدین باید کارهایی صورت بگیرد، گفت : مسوولان باید برخورد قانونی کنند و اگر خلاء قانونی وجود داشته باشد ضروری است مجلس شورای اسلامی ورود و این خلاء را پر کند و دولت نیز اگر قرار است لایحه ای بنویسید انجام دهد و هر اقدامی باید با فوریت انجام بگیرد.

آیت الله مشایخ بیان کرد : مطالبه متدین این شهرستان از مسوولان این است که برخی از مجتمع های تجاری این شهر که رعایت شئونات اسلامی را نمی کنند باید پلمب شود.

وی در مورد وظیفه مردم در این ارتباط یادآور شد: نهی از منکر در حد تذکر لسانی مثل نماز بر تک تک افراد جامعه واجب است و نباید بی تفاوت باشیم، مردم از بازار و اصناف انتظار غیرت دینی و بازار اسلامی دارند.

وی از اقدامات صورت گرفته مسوولان امر شهرستان در برخورد با واحدهای صنفی متخلف در زمینه بی حجابی قدردانی کرد.

امام جمعه نوشهر همچنین به روز سیزده بدر و ضرورت نگهداشتن حرمت ماه رمضان از سوی همه اشاره و اضافه کرد : در این شهرستان چندین مراکز تفریحی نظیر سی سنگان، آویدر و سیترا وجود دارد، این مراکز برای آنهایی که می خواهند در اینجاها بساط روزه خواری راه بیندازند، مطالبه مردم و مومنین شهرستان این است که این مراکز باید بسته و تعطیل بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha