۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85429546
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: مصرف تولیدات داخلی باعث جهش تولید می‌شود

نوشهر- ایرنا- امام جمعه نوشهر با بیان این که برای اجرایی شدن شعار امسال، دولت و مردم وظیفه جداگانه دارند، گفت: یکی از وظابف مردم در اجرایی شدن این راهبرد، مصرف تولیدات داخلی است که باعث جهش تولید در کشور می شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود: مصرف کنندگان باید به تولید کنندگان اعتماد کنند و تولید کنندگان هم باید بر اساس نیاز سنجی یعنی جامعه چه کالاهایی لازم دارد آن را تولید کنند.

وی اظهارکرد : نکته مهم این که تولید تولیدکنندگان باید کالاهای دانش بینان باشد و اعتماد مردم را جلب کند و دولت و مسوولان هم باید جلوی واردات بی رویه را بگیرند و از تولیدکنندگان حمایت کنند و همه باید تلاش کنند تا برای تولید بیشتر تصمیم بگیرند.

خطیب جمعه نوشهر تلاش در امر تولید و سوق دادن سرمایه ها به این سمت و سو را از دیگر وظایف مردم در اجرایی شدن شعار سال برشمرد و خاطرنشان کرد : دیگر وظیفه مردم همت است، همت توام با ایمان و امید و همراه با عزم و تصمیم جدی است که این همت باید سرمایه گذاری مردم همراه است.

آیت الله مشایخ یادآور شد : وظیفه دولت این است که برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد زمینه سازی کند و با اصلاح ساختار بودجه نظام بهره وری شکل بگیرد تا مردم بهتر بتوانند نقش آفرینی داشته باشند.

وی رفع موانع مقررات دست و پاگیر که باعث رانت خواری و ویژه خواری می شود، مبارزه با قاچاق که بزرگترین آسیب برای کشور است، جلوگیری از واردات بی رویه و مبارزه با فساد در همه بخش ها و نظارت همه جانبه را از دیگر وظایف دولت در اجرایی کردن شعار سال برشمرد.

وی در بخش دیگری با بیان این که ۱۲ فروردین یوم الله جمهوری اسلامی است و گفت : نظام جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین استقرار پیدا کرد و انقلاب اسلامی مدل جدیدی از حکومت به دنیا معرفی کرد، این نظام اسلامی هیمنه استکبار را در جهان شکاند و به برکت جمهوری اسلامی مساله فسلطین نه تنها مساله اول جهان اسلام بلکه دنیا شده است و رای مردم در جمهوری اسلامی مورد احترام و اثرگذار است.

امام جمعه نوشهر بیان کرد : به طور قطع چنین حکومتی مورد کینه و دشمنی استکبار نیز است می گویند اگر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در دنیا اثبات بشود بقیه حکومت ها جایگاهی نخواهند داشت و ساقط خواهند شد و طاغوت ها احساس خطر و ملت ها نیز احساس شور و شعف و خوشحالی خواهند کرد.

به گفته وی نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور وجود مقدس امام زمان (عج) خواهد بود.

آیت الله مشایخ به روز نهج البلاغبه هم اشاره و اضافه کرد : کتاب نهج البلاغه سرمایه بزرگی برای جهان اسلام و در زندگی مسلمانان اثرگذار است امام مظلوم واقع شده است که باید بیشتر به این این کتاب توجه بشود.

وی افزود : تقوا درس جاودانه مولا علی (ع) به همه ماست؛ مهمترین درس زندگی حضرت علی رعایت اصولی اسلامی و عدالت و رعایت پاکی است؛ آشنایی با زندگی امام علی نیاز جامعه امروز ماست، شب های قدر که مربوط به مولا علی است، شب تقواست و شب فکر و اندیشه و بیداری است و هم باید از برکات این شبها بهره مند شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha