امام جمعه کرمان: نماد اسلامیت نظام در عملیاتی کردن فرامین ولایت فقیه است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت در کنار یکدیگر می‌تواند پرچم افتخار این نظام را به دست صاحب اصلی‌اش بدهد گفت: نماد اسلامیت نظام در عملیاتی کردن فرامین ولایت فقیه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: تمام حملات دشمن در آشوب‌های سال گذشته علیه ولایت فقیه بود زیرا دشمن این مهم را می دانست که ستون خیمه انقلاب اینجاست.

وی به حکومت های الهی و غیرالهی اشاره و تصریح کرد: اگر اسلام، ظلم ستیزی، فسادستیزی، توجه به آزادی، حریت و آزادگی را به عنوان یک تکلیف برای انسان دیده، آیا بدون حکومت شدنی است؟

امام جمعه کرمان ادامه داد: نگاه حکمرانی در دین، مبتنی بر این است و جمهوری اسلامی با این نگاه شکل گرفته و هم در واژه جمهوریت و هم در اسلامیت عنایت وجود دارد.

وی گفت: امام خمینی (ره) واژه جموری اسلامی را عنوان کردند زیرا تامین کننده هر ۲ حوزه برای پیشرفت و ارتقا بشریت است.

وی افزود: جمهوری بدون اسلامیت، همان اتفاق دوران مشروطه می شود که نتیجه آن حاکمیت رضاخان قلدر بر این کشور شد.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: جمهوریت و اسلامیت باید هر دو حراست شوند زیرا زمانی جمهوریت در سایه اسلامیت قرار گرفت، دستاوردهای شیرین را یکی پس از دیگری به ارمغان می آورد که نمونه آن خلق آمارهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت و خدمت و درخشش کشور در رتبه های بالای علمی دنیاست.

وی ادامه داد: دشمن به این مسائل حساس است و درصدد است جمهوریت و یا اسلامیت را به انحراف بکشاند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: در شعارهای اغتشاشات سال گذشته نیز دشمن دنبال خانه نشین کردن اسلامیت نظام بودند و افراد کم توجه و ناآگاه را در صحنه عمومی کشور تجهیز کرده و به میدان فرستادند تا بر جمهوریتِ تنها بدمند و اسلامیت را خانه نشین کنند، همان کاری که در طول تاریخ اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: تبلور جمهوریت نظام انعکاس آراء مردم در شکل دادن مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور و نمونه آن انتخابات های متعدد است.

وی تاکید کرد: امسال ۲ انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را پیش رو داریم.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماه رمضان بستر مبادله دنیا با آخرت را فراهم می کند و ماه عظیمی است.

وی با بیان اینکه حب دنیا موجب می‌شود آدمی به خود واقعی‌اش توجه نکند و در این صورت حتما تربیت نمی شود، گفت: بت پرستی انواع و اقسام دارد و ریشه اش این است که آدمی خود را گم کرده و به خود توجه نکند.

وی ادامه داد: آنهایی که در مسائل سیاسی و جناحی، جناح خود را که با دست خود ساختند، به همان پایبند هستند و اشتباهات و ایراداتی را که وجود دارد، هیچ زمانی نمی پذیرد و فرمایشات امام جامعه را که مورد پسند جناحشان است، تمکین می کنند و در مقابل دیگر فرمایشات سکوت می کنند، در واقع بتی را که خودشان ساخته اند، می پرستند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: بت پرستی صرفا به بت ظاهری نیست، بت های دیگری هم هست و اینجاست که افراد خود را گم کرده و تا به خود برنگردند، تربیت دینی تاثیر خود را نمی گذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha