۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85070573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه پاوه: دشمنان از رشد و گسترش اسلام نگران هستند

کرمانشاه-ایرنا- امام جمعه پاوه گفت: ۱۵ قرن است که دنیای کفر بر علیه اسلام ، پیامبر (ص) و قرآن کریم مبارزه می کند و این بیانگر آن است دشمنان از رشد و گسترش اسلام نگران و مضطرب هستند.

به گزارش ایرنا؛ ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: در قرن حاضر شاهد هستیم به دلیل ترس از رشد اسلام چه مشکلاتی را در کشورهایی همچون مصر ، سوریه و لیبی پیاده کردند و بیش از ۴۰ سال است کشور و دین ما را هم به روش های مختلف مورد هجمه قرار داده اند که باید هوشیار باشیم تا ابزار دست کافران نشویم.

وی تاکید کرد: بی حرمتی که امسال به ماه مبارک رمضان شاهد بودیم در ۶۰ سال گذشته بی سابقه بوده و متأسفانه در منطقه اورامانات همگان شاهد روزه خواری ، حرمت شکنی و تضعیف دین از سوی مسافران و گردشگران به بهانه نوروز و گردشگری بودیم.

امام جمعه پاوه ادامه داد: فراهم کردن بسترها برای گردشگران و تبلیغ گسترده رسانه ها موجب شد امسال به ماه مبارک رمضان بیشترین بی حرمتی ها بشود که نمونه بارز آن را در جاده ها و مناطق گردشگری منطقه اورامانات و طاق بستان کرمانشاه شاهد بودیم و این مایه تاسف و نگرانی است.

ماموستا قادری گفت: در مملکت اسلامی ما با فراهم کردن بساط روزه خواری به ماه رمضان اهانت و هتک حرمت می شود اما در قلب اروپا و در کشور اسکاتلند، نخست وزیر جدید این کشور فعالیت خود را با روزه داری ، افطار و نماز جماعت آغاز می کند.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در ۱۲ فروردین ۵٨ با علاقه و اختیار حاکمیت جمهوری اسلامی را انتحاب کردند، بنابراین روز ۱۲ فروردین روزی مبارک و ماندنی است.

ماموستا قادری یادآور شد : ۹٨ درصد مردم منطقه پاوه اورامانات در ۱۲ فروردین ۵٨، به حاکمیت جمهوری اسلامی رای داده اند.

وی در ادامه در خصوص زکات فطر گفت: با هماهنگی اعضای شورای افتا مناطق اهل سنت استان کرمانشاه ، مقدار زکات فطر (سر فطـره) در رمضان سال جاری طبق نصّ مذهب امام شافعی (ره) و نظریۀ علما و معتمدین این مذهب، برای هر فرد ۴۰ هزار تومان و مقدار فدیه برای کسانی که توان گرفتن روزه را ندارند، برای هرروز ۲۰ هزار تومان تعیین گردید.

ماموستا قادری با بیان اینکه حدنصاب زکاتِ پول رایج نیز با احتساب نقره که به نفع فقرای جامعه است، ۲۳ میلیون تومان و با طلای ۱۸ عیار، ۲۲۰ میلیون تومان تعیین گردید اضافه کرد : افرادی که پول (اسکناس) یا مال‌التّجاره و طلاجات دارند و یا زمین و منزل خریدوفروش می‌کنند، اگر در طول سال دارایی آن‌ها به ۲۳ میلیون تومان به‌حساب نقره و ۲۲۰ میلیون تومان به‌حساب طلای ۱۸ عیار برسـد، واجب الزکات هستند و باید به ازای هر ۴۰ میلیون تومان یک‌میلیون تومان به فقرا و مستحقین پرداخت نمایند.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: زکات یک رکن اصلی در اسلام و یکی از فروعات دین است که بعد از نماز ، اهمیت و جایگاه و فضیلت آن بیشتر است.

ماموستا قادری با بیان اینکه زکات در لغت به معنای رشد ، پاکی و تطهیر و در اصطلاح شرع به معنای پاک کردن ثروت و دارایی در یکسال است تصریح کرد: در قرآن کریم بیش از ۵۰ بار کلمه زکات و مشتقات آن ذکر شده و رسول گرامی اسلام (ص) نیز در ۴۴ حدیث به مقوله زکات اشاره کرده است.

وی با بیان داشت: پرداخت زکات بر هر انسان مسلمانی واجب و تکلیف است و اگر فردی که دارایی و ثروت او به حدنصاب شرعی برسد ، باید زکات آن را پرداخت کند در غیر اینصورت باید در آخرت پاسخگو باشد.

امام جمعه پاوه گفت: در ادای نماز ، روزه و حج اجباری وجود ندارد اما خداوند به جمع آوری و پرداخت زکات امر و تاکید کرده است.

ماموستا قادری اضافه کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در حدیثی می فرماید : "از آسمان امر شده است ، اول مردم را به دین دعوت کنم ، سپس با مشرکین و کفار مبارزه کنم تا آنها به مسیر حق تعالی هدایت شوند و همچنین به ادای نماز و پرداخت زکات توصیه کنم. "

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha