۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85070742
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برزیل حاضر به امضای بیانیه آمریکا در محکومیت روسیه نشد

تهران-ایرنا- برزیل در جریان اجلاس مجازی سران برای دموکراسی به میزبانی آمریکا حاضر به امضای بیانیه واشنگتن در محکومیت روسیه برای جنگ با اوکراین نشده است.

به گزارش ایرنا از "مورنینگ استار" لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل گفت که این کشور از استفاده از اجلاس دموکراسی برای محکوم کردن روسیه حمایت نمی‌کند.

وی توضیح داد: ما با تهدید یک جنگ سرد جدید و احتمال درگیری مسلحانه مواجه هستیم.

داسیلوا ادامه داد: هزینه‌های تسلیحاتی به ضرر سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی است. دفاع از دموکراسی را نمی‌توان بهانه‌ای برای ایجاد تفرقه و اختلاف قرار داد.»

رییس جمهور برزیل تاکید کرد: دفاع از دموکراسی مبارزه برای صلح است. گفتگوی سیاسی بهترین راه برای ایجاد اجماع است.

به گزارش ایرنا, آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که سازمان‌دهندگان اجلاس دوم دموکراسی که این هفته تحت حمایت آمریکا و به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان را ترغیب می‌کنند تا در بیانیه نهایی این اجلاس از لحن ضد روسی استفاده کنند.

این دیپلمات گفت: متن پیش نویس نشست‌های آینده، این احساس را بر می‌انگیزد که واشنگتن در سال جاری در پی ایجاد ائتلافی حقوق بشری علیه روسیه است و شرکایش را به بهانه گسترش دموکراسی به تله ضد روسی سوق می‌دهد. بدیهی است که بیانیه نهایی به‌عنوان یک موضع بین‌المللی مشترک در محکومیت کشورم به دلیل حمایت از حاکمیت ملی و دفاع از آزادی‌های دموکراتیک مردم روسیه در شرق اروپا نمودار خواهد شد.

اجلاس سران برای دموکراسی به بهانه تجدید دموکراسی در داخل و مقابله با خودکامگی‌های خارج از کشور برگزار می‌شود. اجلاس نخست با میزبانی آمریکا و به صورت مجازی در ۹ تا ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) ۲۰۲۱ برگزار شد. دفاع در برابر خودکامگی‌ها، مبارزه با فساد و پیشبرد احترام به حقوق بشر موضوعات اصلی این اجلاس را تشکیل می‌دهد.

آمریکا مقامات ۱۱۰ کشور و منطقه را برای شرکت در اجلاس نخست دعوت کرد. در این اجلاس تایوان هم شرکت داشت اما چین، روسیه، ترکیه، مصر و برخی دیگر از کشورها دعوت نشده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha