تدوام هوای سرد کرمانشاه در روز طبیعت

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85071078
تدوام هوای سرد کرمانشاه در روز طبیعت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل هواشناسی کرمانشاه استان کرمانشاه گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای سرد مستقر در جو منطقه طی ۲۴ ساعت آینده نیز تداوم داشته و کمینه دمای هوا در بامداد فردا (یکشنبه)،به طور غالب در مناطق معتدل استان به یک تا سه درجه و در مناطق سردسیر به سه تا ۶ درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.

«فیروز دولتشایی» روز شنبه به ایرنا افزود: به دنبال این شرایط از دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایش دما، در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر مهمترین پدیده‌های قابل ذکر برای جو استان خواهند بود.

وی اضافه کرد: در بامداد دوشنبه هر چند از سرمای هوا کاسته خواهد شد، اما همچنان در برخی نقاط سرد و معتدل، شاهد کاهش دما به کمتر از صفر درجه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه همچنین گفت: در ادامه هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه، با تضعیف شرایط پایدار، علاوه بر توقف روند افزایشی دما، ابرناکی آسمان و وزش باد، ممکن است در بعضی ساعات روز پنجشنبه، شاهد رگبارهای پراکنده ای نیز در برخی نقاط استان باشیم.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha