۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85071588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علت مهر و موم فالوده و بستنی فروشی‌های مجاور ارگ کریم خان زند چیست؟

شیراز-ایرنا-چند روزی است که واحدهای صنفی مجاور ارگ کریم خان زند در شیراز مهر و موم شده که مسئولان مربوطه دلیل این اقدام را سرو فالوده و بستنی در محل و مغایرت آن با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، چند روزی است که فیلم ها و پست هایی درباره علت مهر و موم مغازه های مجاور و پشت ارگ کریم خان زند بین کاربران فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

مسئولان مربوطه علت این ماجرا را سرو اغذیه و فالوده و بستنی در محل در زمان قبل از افطار و عدم حفظ شئونات ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

ارگ کریم خان و میراث زندیه یکی از جاذبه های مهم گردشگری استان فارس و کلانشهر شیراز است که سالانه میلیون ها گردشگر خارجی و داخلی به خصوص در ایام نوروز جذب آن می شوند.

مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف اتاق اصناف مرکز استان فارس از اعمال قانون در برابر تعداد معدودی واحد بستنی فروشی واقع در پشت ارگ کریمخان که فعالیت‌شان به دلیل تخلف در عرضه محصول به صورت سرو در محل با شئونات ماه مبارک رمضان مغایر بود خبر داد.

ابراهیم قاسمی در این باره گفت: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ستاد هماهنگی این ماه مبارک که در محل استانداری فارس با حضور مسئولان ارشد فارس برگزار شد، ساعت فعالیت صنوف مختلف در ماه مبارک رمضان مصوب شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، همچنین شرایط خاص اقتصادی کسبه و بازاریان و همچنین نیاز گردشگران و زائرانی که به شیراز سفر کرده‌اند، نگاهی همه جانبه مدنظر قرار گیرد و همچنین بر اساس نیازسنجی‌هایی که به عهده خود اتحادیه‌ها گذاشته شد، بنا شد بحث نظارت و بازرسی نیز بر عهده اصناف گذاشته شود.

مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف اتاق اصناف مرکز استان فارس ادامه داد: در این جلسه مقرر شد براساس بخشنامه اعلام شده از سوی فراجا و همچنین مصوبات جلسه مذکور، ساعت کاری به صنوف ابلاغ شود، هرچند معتقدیم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بدون نیاز به هیچ‌گونه بخشنامه‌ای همچون سالیان قبل توسط صنوف رعایت می‌شد اما برای هماهنگی بهتر این اتفاق افتاد و دستورالعمل فعالیت صنوف ابلاغ شد به این صورت که فعالیت به صورت استتار مغازه و به صورت بیرون‌بر صورت گیرد.

قاسمی بیان کرد: در چنین شرایطی و همچنین با نصب بیش از ۵۰۰ بنر در این باره در سطح شهر، متاسفانه در یک اتفاق عجیب شاهد بودیم که تعداد بسیار محدودی از صنوف بستنی فروشی واقع در پشت ارگ کریم خان زند بدون رعایت ضوابط و بخشنامه ها اقدام به ارایه محصول خود در غیر ساعت اعلامی و به صورت سِرو در محل کردند.

وی با بیان اینکه اخطارهای بار اول و دوم به این واحدها داده شد، اظهارکرد: تمامی اصناف این حوزه چه در موج اول و چه موج دوم سفرهای نوروزی بدون هیچ‌گونه مشکلی اقدام به ارایه خدمات کردند تا کارگران نیز بیکار نشوند، اما این تعداد بسیار محدود که حتی از سوی همشهریان و گردشگران نیز شکایاتی علیه آنها گزارش شد، اقدام به رفتار ناشایستی کرده و به بخشنامه‌ها و قوانین اهمیتی ندادند که این اتفاق از دید بازرسان پنهان نماند و با حکم قضایی اعمال قانون صورت گرفت و این تعداد بسیار محدود متخلف پلمب شدند.

مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: در همان زمان جلسه‌ای نیز برای پیشگیری از وجود چنین رخدادهایی در اتاق اصناف شکل گرفت و موضوع بررسی شد.

قاسمی یادآور شد: طی روزهایی که از ماه مبارک رمضان امسال سپری شده تخلفات بسیار محدودی را از اصناف شاهد بوده‌ایم که با اخطار و تذکر بار اول و در نهایت دوم مشکل برطرف شده است و امیدواریم تا پایان ماه رمضان نیز دیگر شاهد این تخلفات هرچند اندک از سوی اصناف نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha