اورژانس استان بوشهر بیش از سه هزار ماموریت در طرح سلامت نوروز انجام داد

بوشهر - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی بوشهر گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۱۰هزار و ۶۰۰ تماس با اورژانس برقرار و سه هزار و ۵۵۴ ماموریت ترافیکی و غیر ترافیکی در استان انجام شد.

دکتر سید حسین موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انجام این شمار ماموریت اورژانس نسبت به ۲هزار و ۷۲۳ مورد مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از این شمار ماموریت انجام شده ۸۲۴ ماموریت ترافیکی و ۲هزار و ۷۳۰ ماموریت نیز غیر ترافیکی گزارش شده است.

موسوی یادآورشد: در این مدت به ۲ هزار و ۷۲۳ مصدوم خدمت رسانی شده است که از این شمار یکهزار و ۸۹۴ نفر به بیمارستان منتقل و مابقی در محل درمان شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۶۰ نفر در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند که ۹ نفر از این شمار در حوادث ترافیکی بوده است که این آمار در سال گذشته ۱۳ نفر بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۱۵ مورد امداد به مادر باردار نیز از سوی اورژانس دراستان بوشهر انجام شده که یک مورد از آنها به وسیله بالگرد از جزیره خارگ به بوشهر انتقال داده شده است.

موسوی اظهارکرد: همچنین ۶ مورد غرق شدگی و ۶ مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن نیز گزارش شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی بوشهرگفت: از موارد اعزام غیرترافیکی نیز بیشترین اعزام در این استان با ۱۲۱ مورد مربوط به بیماران قلبی است.

وی افزود: امسال ۶۶ مرکز اورژانس و سلامت نوروزی، ۵۷ پایگاه اورژانس و ۹ پایگاه سلامت به منظور خدمات رسانی بهتر در تعطیلات نوروزی به گردشگران و مردم در استان بوشهر فعال شده است.

موسوی با اشاره به فعالیت و مشارکت ۴۵۵ نیروی اورژانس در طرح نوروزی استان بوشهر اضافه کرد: از مجموع پایگاه‌های اورژانس ،۱۸ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی و ۳۸ پایگاه جاده‌ای است.

وی پیش بینی موتورآمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای ارتقا و بهبود سطح خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی را از دیگر خدمات این مدیریت در استان بوشهر عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha