مقانلو: تلاش ما رساندن مدال‌آوران گرنداسلم به المپیک است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندو با رضایت از عملکرد شاگردانش در گرنداسلم چین گفت: در سه وزن شرایط خوبی داریم و تلاش می‌کنیم نفراتی که صاحب مدال شدند را به المپیک پاریس برسانیم.

بیژن مقانلو روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص عملکرد مردان تکواندوی ایران در گرنداسلم چین، اظهار داشت: مسابقات سنگینی بود چرا که یکی از مسیرهای رسیدن به المپیک پاریس است. گرنداسلم امسال در ۲ دور مقدماتی و نهایی برگزار شد. در مرحله مقدماتی، ۱۰ مجوز گرفتیم و در مرحله نهایی نیز بازیکنان سعی کردند از این فرصت بهره لازم را ببرند و خوش درخشیدند.

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران، عنوان کرد: همه هوگوپوشان آمده بودند تا از این فرصت استفاده کنند. در تیم ملی، برخی نفرات با توجه به مدت زمان کوتاه بین مرحله مقدماتی و نهایی، ریکاوری خوبی داشتند، اما دیگر نفرات هم با توجه به اینکه شرایط بدنی‌شان متفاوت بود، نتوانستند ریکاوری لازم را انجام دهند.

وی از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت: امیدوارم بازیکنان در مسابقات آتی خوش بدرخشند چراکه مطمئنم ظرفیت بیشتری دارند و باید تلاش کنیم در رویدادهای بعدی، بهتر باشیم.

مقانلو بیان کرد: این آغاز مسیر ما در سال ۱۴۰۲ بود و باید متمرکز و هوشمندانه‌تر وارد مسابقات مختلف شویم تا بهترین بهره‌برداری را از مسابقات مختلف داشته باشیم.

وی گفت: در مرحله نهایی گرنداسلم چین و در سه وزن به یک طلا، دو نقره و یک برنز رسیدیم. معدل دو مرحله نهایی گرنداسلم موجب صعود نفرات برتر هر وزن به المپیک می‌شود. شرایطمان در سه وزن خوب است و تلاش می کنیم در مرحله بعدی گرنداسلم، اوزانی که در آن به مدال دست یافتیم را به المپیک برسانیم.

مقانلو اظهار داشت: البته گرنداسلم یک مسیر رسیدن به پاریس است و از طریق رنکینگ سیستم نیز می‌توانیم المپیکی شویم. امیدوارم با امتیازاتی که بازیکنان در رنکینگ کسب می‌کنند موجب شود تا از این طریق هم به سهمیه المپیک برسیم و در سیدبندی، شرایط خوبی در پاریس نصیب ما شود.

وی گفت: از خانواده بزرگ تکواندو، رئیس و مجموعه فدراسیون تشکر می‌کنم که موجب دلگرمی ما بودند. انسجام ما روز به روز بیشتر می‌شویم و همه برای شادی مردم تلاش می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha