بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بروجرد ارائه شد

بروجرد - ایرنا - رییس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: پارسال یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۳۲ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به هفت هزار و ۲۳۵ نفر در این شهرستان ارائه شد.

عزیزاله قائد رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کار آموز در سه مرکز دولتی امام علی(ع)، مرکز غدیرخم، مرکز خواهران و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار نسبت به سال قبل از آن رشد ۶۳ درصدی داشته است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۲۲ هزار و ۴۸۶ نفر ساعت آموزش برابر با یک‌هزار و ۷۳۱ نفر دوره در مراکز ثابت دولتی و ۱۰ هزار ۶۴۱ نفر ساعت آموزش معادل ۷۰ نفر دوره آموزش در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی آموزش ها فرا گرفته‌اند.
رییس مرکز فنی و حرفه ای بروجرد ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۹۱ هزار و ۵۸۶ نفر ساعت معادل یک‌هزار و ۴۳۴ نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پادگان‌های ارتش، گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه و نیروی انتظامی ارائه شده است.
قائدرحمتی اضافه کرد: همچنین ۳۷ هزار و ۵۲۰ نفر ساعت معادل ۱۵۱ نفر دوره آموزش در سکونتگاه‌های غیر رسمی و ۱۸ هزار و ۱۳۶ نفر ساعت معادل ۸۸ نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طرح محیط کار واقعی و صنایع ضمن کار ارائه شده است.
وی یادآور شد: در بخش آموزش روستایی ۶۹ هزار و ۳۸۹ نفر ساعت آموزش معادل ۳۱۲ نفر دوره و ۱۹ هزار و ۵۶۰ نفر ساعت آموزش معادل ۸۴ نفر دوره آموزش در شعب سیار شهری آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.
وی بیان کرد: در بخش آموزش به زندانیان و مراکز ترک اعتیاد نیز ۷۶ هزار و ۸۸۴ نفر ساعت آموزش معادل ۳۷۹ نفر دوره آموزش های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.
رییس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: سال گذشته آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز ۷۳۲ هزار و ۲۳۴ نفر ساعت آموزش معادل ۲ هزار و ۹۷۰ نفر دوره به متقاضیان مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه داده‌اند.
قائدرحمتی افزود: سال گذشته در بخش آزمون ۱۵ هزار و ۹۲۶ نفر در آزمون آنلاین و یک‌هزار و ۷۲۶ نفر در آزمون هماهنگ کشوری و یک‌هزار و ۴۳۰ نفر در آزمون صنعت ساختمان شرکت نموده‌اند و افرادی که در آزمون‌های نظری و عملی حد نصاب لازم را کسب کردند موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شدند.
وی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه مهارت آموزی و تحقق شعار سال فنی و حرفه ای شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت تحقق این امر و رونق و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام داده است.

شهرستان بروجرد دارای سه مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای امام علی(ع)، غدیرخم، مرکز خواهران و ۲ مرکز جوار دانشگاهی و ۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha