نماینده مجلس: وزیر نیرو برای رفع مشکل کم‌آبی سمنان قول مساعد داد

سمنان - ایرنا - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر نیرو گفت: علی‌اکبر محرابیان با تایید وضعیت بحرانی آب در استان سمنان، قول مساعد داد که وزارت نیرو به تعهد خود برای رفع این مشکل اقدام کند.

عباس گلرو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: آخرین وضعیت اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی پایدار در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه و تعهد وزارت نیرو در این زمینه در دیدار با وزیر نیرو پیگیری شد.
وی افزود: در دیدار با محرابیان وزیر نیرو، بحران آب آشامیدنی و کاهش آب خروجی منابع تامین آب در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه بررسی و به وزیر نیرو یادآوری شد تا دولت به تکلیف خود در تامین آب آشامیدنی در این حوزه انتخابیه عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ششم فروردین امسال نیز مشکل کم‌آبی در این حوزه انتخابیه و تامین اعتبار برای رفع این بحران را در دیدار نوروزی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور مطرح و پیگیری کرده بود.

گلرو در این دیدار تصریح کرد: با توجه به محدودیت و کاهش منابع آبی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه باید رفع تنش آبی با تدبیر پیگیری شود و این موضوع در دیدار نوروزی با رییس جمهور مطرح شد.

وی ادامه داد: رییس جمهور قول مساعد دادند برای رفع مشکل کم‌آبی در حوزه انتخابیه سمنان دستورات لازم را به محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو ابلاغ کنند.

گلرو اهتمام بیش از پیش وزارت نیرو و تسریع در تامین آب آشامیدنی مردم این حوزه انتخابیه و توجه جدی برای حل این مشکل را خواستار شد.

استان سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و سه و ۲ دهم میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری شده است.

بنا به اعلام شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، خروجی آب چشمه روزیه سمنان به عنوان منبع تامین آب این شهر از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال ١۴٠٠ به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان ١۴٠١ کاهش یافت.

ورودی آب چشمه گل‌رودبار از دیگر منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافت و در مجموع نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha