۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبر: 85017882
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

وزیر نیرو: مشکل کم‌آبی سمنان را حل می‌کنیم+ فیلم

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبر: 85017882
وزیر نیرو: مشکل کم‌آبی سمنان را حل می‌کنیم+ فیلم

سمنان - ایرنا - وزیر نیرو در پاسخ به درخواست جمعی از مطالبه‌گران سمنان گفت: مشکل کم‌آبی این خطه را حل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با کسری سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب آب‌های زیرزمینی و سه و ۲ دهم میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته، به اقدام اساسی و عاجل در زمینه رفع بحران کم‌آبی نیاز دارد؛ موضوعی که از دهه ۸۰ خورشیدی به عنوان مهمترین مساله استان و مطالبه اساسی مردم این خطه مطرح است.


جمعی از مطالبه‌گران سمنان روز پنجشنبه پس از دیدار علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان در دفتر وی، از وزیر نیرو رفع مشکل بحران کم‌آبی را درخواست کردند.

یکی از مطالبه‌گران بیان کرد: مردم سمنان از روی نجابت، دیانت و فرهیختگی مشکل بحران کم‌آبی را فریاد نمی‌زنند، اما این خطه به شدت تشنه است و وزیر نیرو اعلام کرد مشکل سمنان را حل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:
آب، اساسی‌ترین مطالبه مردم استان سمنان

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در شهرستان سرخه نیز با اشاره به اینکه وزارت نیرو در تامین آب در بخش‌های آشامیدنی و صنعتی مسوولیت دارد، ابراز داشت: در بخش آب برای صنعت از پساب بهداشتی تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌شود که طرحهای خوبی در دست اجرا است.

محرابیان تامین آب آشامیدنی را به ٢ بخش طرحهای اضطراری و پیوست در قانون تقسیم و اضافه کرد: با اجرای طرحهایی در این ۲ بخش هیچ نگرانی برای تامین آب سمنان وجود ندارد.

وزیر نیرو در پاسخ به خبرنگاران برای برشمردن برخی طرحها در این زمینه، گفت: در بخش تامین اضطراری توسعه چاه‌ها و چشمه‌ها در برنامه قرار دارد و در بخش قانونی نیز طرح‌های انتقال آب وجود دارد که اجرای آن باید سرعت بگیرد.

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان سمنان شامل افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دامغان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان، آغاز ساخت سه‌هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان در امیریه دامغان، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و افتتاح ۱۴ طرح آب و فاضلاب در شهرستان شاهرود و افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی و همچنین حضور در میز ارتباط مردمی و نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و برق در شهرستان سرخه از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان سمنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha