قاطعیت رییس‌جمهور در دفاع از معلمان قابل تقدیر است/لزوم بازنگری در رتبه بندی فرهنگیان

تهران - ایرنا - نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی قاطعیت رییس جمهور در دفاع از حقوق معلمان را قابل تقدیر دانست و گفت: با وجود تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اقشار مختلف مردم، برخی از جریانات سیاسی تلاش دارند همت دولت را کوچک جلوه داده و از فضای فعلی سوء استفاده کنند.

سیداحمدرسولی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اقدام قاطع رئیس‌جمهور در دفاع از حق معلمان و صیانت از اعتبار و اقتدار دولت گفت: لازم است به عنوان یک معلم که سالها در آموزش و پرورش خدمت کردم، از اقدام به موقع و به هنگام رییس جمهور که موجب امیدواری جامعه فرهنگی کشور شد تشکر کنم که در حقیقت آبی بر آتش بود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه افزود: از زمان بروز مشکل در موضوع پرداخت حق و حقوق معلمان در اواخر سال گذشته تا زمانی که رییس جمهور دستورات لازم را برای علت‌یابی و مقصریابی آن ابلاغ کردند که به استعفاء وزیر آموزش و پرورش ختم شد، حدود ۲ هفته به طول انجامید که سرعت عمل رییس قوه مجریه در این زمینه قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه دولت و رییس جمهور پیگیر حق و حقوق همه صنوف است، عنوان کرد: به رغم اینکه دولت تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط معیشتی مردم به کار می‌برد، اما برخی از جریانات سیاسی تلاش دارند همت دولت را کوچک جلوه دهد و از فضای فعلی سوء استفاده کنند.

رسولی نژاد درباره تلاش برخی از گروه‌های سیاسی که دولت را به ناتوانی در تصمیم متهم می‌کنند، عنوان کرد: در موضوع دفاع از حقوق معلمان، دولت با قاطعیت وارد عمل شد و رییس‌ جمهور نشان داد در دفاع از حق معلم و صیانت از اعتبار و اقتدار دولت، هیچ اغماضی با مقصران ندارد.

این نماینده مجلس رفتار برخی جریان های سیاسی در برابر اقدامات مثبت دولت را سیاسی کاری دانست و گفت: این چهره‌ها و جریان های سیاسی وزن و جایگاه خود را در نزد افکار عمومی در انتخابات های گذشته نشان دادند و همگان دیدند که نامزد مورد نظر آنها در زمان انتخابات فقط ۲ میلیون رای آورد.

وی با بیان اینکه اقدام رییس جمهور در موضوع آموزش پرورش، هدیه به معلمان در آستانه روز معلم است، ابراز امیدواری کرد که به جای وزیر مستعفی آموزش و پرورش، فردی مدبر و کاردان که بتواند جامعه فرهنگیان را به بهترین شکل مدیریت کند، از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شود تا مشکلات این قشر مهم و اثرگذار جامعه رفع شود.

نماینده مردم دماوند تصریح کرد: در موضوع رتبه بندی معلمان نیز لازم است بازنگری در روش اجرای آن انجام شود. چرا که روش رتبه‌بندی معلمان به نحوی است که ردپای مسئولان دولت قبل دیده می‌شود و تجدید نظر و بررسی دوباره در فرم‌ها ضروری است تا حقی ضایع نشده و زیاده بر حقی هم اعطا نشود.

رسولی نژاد یادآور شد: معتقدم رییس جمهور آنچه که در وزارت آموزش و پرورش انجام دادند اگر درباره برخی از وزارتخانه‌ها نیز انجام دهند تا افراد مدیر و مدبر مشغول کار شوند، شرایط اقتصادی کشور بهبود خواهد خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات رییس جمهور در سال جدید برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید بسیار اثرگذار است که نمونه آن را در ابتدای سال جدید دیدیم و امیدواریم این رویه در سایر بخش‌ها نیز رخ دهد.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور روز گذشته با استعفای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش موافقت کرد و رضامراد صحرایی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه برگزید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha