افزون بر ۴۳ هزار لیتر آبرسانی سیار برای عشایر شاهرود انجام شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره امور عشایری شاهرود گفت: ۴۳ هزار و ۸۸۲ لیتر آبرسانی سیار در مسیر کوچ  و مناطق عشایری این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ انجام شد.

رضا نقی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته اجرای طرح‌های عمرانی و رفاهی برای سه بخش عشایری بیارجمند، بسطام و مرکزی شاهرود در حوزه آبرسانی، بهسازی چشمه‌سارها و قنات‌ها، چاه‌های مالداری، راهسازی و نگهداری راه‌ها در دستور کار بود.

وی با بیان اینکه در بخش عمرانی مرمت و لایروبی یک قنات در منطقه عشایری شهرستان شاهرود انجام شد، ابراز کرد: یک مورد تجهیز چاه عمیق، ساخت ابنیه فنی(آبنما و دیوار ساحلی) به مساحت ۸۶۲ مترمکعب، توزیع ۴۵۰ متر لوله پلی‌اتیلن، ساخت آب انبار با مصالح بنایی به مساحت ۳۸۰ مترمکعب، ساخت آبشخور دام به طول ۳۰ متر و اجرای خط انتقال آب به طول ۱۲۱ متر، طی سال ۱۴۰۱ به منظور رفاه بیشتر عشایر منطقه اجرا شد.

رییس اداره امور عشایری شاهرود ادامه داد: ۹۰ دستگاه صفحه تولید برق از انرژی خورشیدی با همکاری وزارت نیرو به صورت مشارکتی، ۱۰ درصد سهم عشایر و ۹۰ درصد سهم دولت، به منظور تامین روشنایی در مناطق استقرار ییلاقی و قشلاقی عشایر در شهرستان توزیع شد.

افزون بر ۴۳ هزار لیتر آبرسانی سیار برای عشایر شاهرود انجام شد

۱۲۳ نفر از عشایر برای دریافت وام به بانک معرفی شدند

نقی‌زاده از معرفی ۱۲۳ نفر از عشایر به منظور دریافت وام تبصره ۱۶ به بانک عامل خبر داد و گفت: هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت هفت ساله و سرمایه در گردش یکساله به منظور تثبیت شغل عشایر و افزایش تولید گوشت قرمز اختصاص یافت.

وی به فعالیت تعاونی‌های عشایری شاهرود اشاره کرد و افزود: ۴۸۲ تن جو، ۸۰۶ تن کنسانتره و ۵۱۰ تن آرد بین عشایر شاهرود طی یکسال گذشته توزیع شد.

رییس اداره امور عشایری شاهرود ادامه داد: طی سال گذشته یکهزار و ۸۸۳ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان بهسازی و مرمت شد.

نقی زاده اظهار کرد: یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای به منظور تامین آب، نگهداری راه، تامین سوخت، آموزش و ترویج عشایر شهرستان شاهرود برای سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

افزون بر چهار میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده جذب شد

وی از جذب چهار میلیارد و ۷۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار از محل مالیات ارزش افزوده خبر داد و ابراز کرد: این اعتبار به منظور آبرسانی سیار، اجرای طرح‌های تامین آب مناطق عشایری و تجهیز ماشین آلات آبرسانی هزینه شد.

رییس اداره امور عشایری شاهرود اظهار کرد: یک میلیارد تومان اعتبار ملی به منظور ساخت ابنیه فنی و مرمت راه‌های عشایری جذب شد.

نقی زاده تصریح کرد: ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مناطق محروم و سه میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعتبار تنش‌آبی تخصیصی، تاکنون جذب نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۶ به منظور تجهیز تانکر آبرسان جذب شد، ابراز کرد: از مجموع ۳۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۱ تاکنون تنها ۶ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جذب شد.

عشایر در دوران دفاع مقدس افزون بر ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند که سهم استان سمنان از این تعداد، ۲۵۱ شهید والامقام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha