مراجعه حضوری حدود ۹ هزار گردشگر نوروزی به پست های هلال احمر قشم

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از مراجعه حضوری هشت هزار و ۹۸۶ گردشگر و مسافر نوروزی به سه پست و پایگاه امداد و نجات ساحلی، جاده ای و موقت این جمعیت در اسکله شهید ذاکری قشم، شهدای درگهان و بندر لافت در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

احمدنور سرودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تشریح آخرین آمار خدمات نیروهای امدادرسان هلال احمر این جزیره در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۲، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین جاری، گفت: نیروهای امدادرسان این جمعیت در مدت زمان یادشده با شرکت در ۲۱ ماموریت امداد و نجات جاده ای و بین جاده ای خدمات لازم را به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به بزرگ ترین جزیره خلیج فارس ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران اعزامی به این ماموریت های فوریتی امدادی ۳۱ نفر از آسیب دیدگان انواع حوادث جاده ای و ترافیکی برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی این جزیره منتقل شده اند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: همچنین در مدت یادشده ۶۳۲ نفر دیگر از مصدومان انواع حوادث مختلف با دریافت خدمات امداد و کمک های اولیه ارایه شده از سوی امدادگران هلال احمر این جزیره در محل درمان سرپایی شدند.

سرودی اضافه کرد: ایجاد پایگاه‌ های بشردوستانه و کمپ های اسکان اضطراری و موقت با حضور سایر دستگاه‌ های ذیربط در راستای انجام کارهای فرهنگی و تلاش در خصوص کاهش تصادفات را از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این جمعیت در سرزمین آب و آفتاب عنوان کرد.

وی از عموم هموطنان و گردشگران فصل بهار ورودی به جزیره قشم نگین خلیج فارس خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ یا ۰۷۶۳۵۲۲۳۱۰۰ تماس بگیرند.

طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۲ جمعیت هلال‌ احمر که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده بود روز ۱۵ فروردین جاری پایان یافت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha