هشت هزار گردشگر نوروزی از فعالیت های بشردوستانه هلال احمر قشم بهره مند شدند

قشم- ایرنا- مسوول جوانان جمعیت هلال احمر قشم گفت: هشت هزار و ۸۰۲ گردشگر و مسافر نوروزی ورودی به این جزیره از فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه ارائه شده توسط اعضای جوان این جمعیت در ایستگاه های ایمنی و سلامت، خدمات امدادی، پویش بهرفت، فضای دوستدار کودک، خیمه های نماز و توزیع اقلام زیست محیطی بهره مند شدند.

زینب دوستکی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام آمار تجمیعی از اجرا و برگزاری بیست و سومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان هلال احمر به مسافرین نوروزی ورودی به جزیره قشم اظهار داشت: از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا پایان روز نهم فروردین سال جاری با مشارکت و تلاش ۷۴ نفر از اعضای جوان (۲۷ پسر و ۴۷ دختر) این جمعیت، پنج هزار و ۹۷۹ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به سرزمین آب و آفتاب از خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت پست های ثابت این جمعیت بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در مدت یادشده از سوی ۲ اکیپ جوانان دوچرخه‌ سوار سحاب (سفیران حمایت های امدادی بشردوستانه) خدمات و مهارت های امدادی و بشردوستانه به ۲۶۱ گردشگر و مسافر نوروزی ورودی به بزرگ ترین جزیره خلیج فارس ارائه شد و جوانان داوطلب عضو هلال احمر این شهرستان مرزی با زبان روزه و روی گشاده اطلاع‌ رسانی درخصوص نقاط حادثه ‌خیز و راهنمایی برای دسترسی به اماکن فرهنگی، گردشگری و عمومی سرزمین آب و آفتاب را انجام دادند.

هشت هزار گردشگر نوروزی از فعالیت های بشردوستانه هلال احمر قشم بهره مند شدند

مسوول جوانان جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: ۳۴۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی با مشارکت و حمایت از پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر در نوروز سال ۱۴۰۲ به این پویش پیوسته اند.

دوستکی اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده ۹۳۹ کودک مسافر و گردشگر نوروزی به دنبال استراحت والدین خود در فضای دوستدار کودک مستقر در بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره حضور یافتند و ضمن بازی و کشیدن نقاشی، با آموزه های بشردوستانه جمعیت هلال احمر آشنا شدند.

هشت هزار گردشگر نوروزی از فعالیت های بشردوستانه هلال احمر قشم بهره مند شدند

وی گفت: در ۱۴ روز گذشته از تعطیلات پایان سال و آغاز فصل بهار یک هزار و ۸۵ نفر از گردشگران و مسافر نوروزی نیز با مراجعه به خیمه های نماز برپا شده در پایگاه‌ های ثابت و موقت جمعیت هلال‌ احمر شهرستان مرزی قشم به اقامه نماز پرداخته اند.

مسوول جوانان جمعیت هلال احمر قشم گفت: همچنین از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز نهم فروردین ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۷۰۰ قلم محصولات تبلیغاتی و فرهنگی (اسباب بازی، بادکنک و بروشور راهنمای مسافر) در بین کودکان و مسافران نوروزی ورودی به این جزیره از سوی جوانان داوطلب و فعال حاضر در پست ایمنی و سلامت توزیع شده است.

هشت هزار گردشگر نوروزی از فعالیت های بشردوستانه هلال احمر قشم بهره مند شدند

وی افزود: در طرح نوروزی جوانان جمعیت هلال احمر، جوانان دوچرخه‌ سوار سحاب (سفیران حمایت های امدادی بشردوستانه) در قالب ۲ تیم ۲ نفره (به صورت ۱۷ جوان پیاده و سه جوان دوچرخه سوار) با شعار جوانان، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در مکان های شلوغ این جزیره مانند پارک زیتون، سیتی سنتر و سینما دریا فعالیت خود را از روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز کرده اند که این فعالیت تا روز سیزده فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

دوستکی اظهار کرد: ارایه خدمات آموزشی و مهارتی، اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی و اجرای برنامه های مناسبتی و خدمات زیست محیطی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این طرح ملی است.

به گزارش ایرنا، همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر به فرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و ده ها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha