بیش از ۱۲ هزار اقدام بهداشت محیطی در بوکان انجام شد 

مهاباد - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ اقدام بهداشت محیطی در قالب برنامه سلامت نوروزی در این شهرستان انجام شد.

سوران ایوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام‌های بهداشت محیطی، توسط بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت به منظور حفظ و ارتقای سلامت عمومی شهروندان و مسافران نوروزی انجام شد.

وی افزود: این اقدامات شامل ۲ هزار و ۴۳ مورد سنجش کلر باقی مانده آب شرب شهری، ۹۳ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب، ۱۷۶ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و سه هزار و ۴۱۱ مورد سنجش آب شرب با استفاده از دستگاه پرتابل است.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان، بازرسی مشترک با سایر ادارات را ۱۵۹ مورد عنوان کرد و گفت: ۶ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی از مراکز و اماکن عمومی و مراکز حساس، ۳۷ مورد معرفی متخلفان بهداشتی، ۲۸ مورد بازرسی از محل اسکان مسافران و پایانه ها، سه مورد نمونه برداری مواد غذایی و کشف و شناسایی یک مورد طغیان ناشی از آب و مواد غذایی از اهم اقدامات صورت گرفته است.

وی، ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت مشارکت مردم در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه، اضافه کرد: در این مدت، به ۱۱ مورد شکایت سامانه ۱۹۰ و ۳۰ مورد تذکر و برخورد با فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی رسیدگی شده است.

ایوبی حجم کاری بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط از ابتدای برنامه سلامت نوروزی تاکنون، بر حسب نفر ساعت را سه هزار و ۴۰۰ ساعت عنوان کرد و ادامه داد: تمام همت و تلاش حوزه‌ مدیریتی و کارشناسان و بازرسان عرصه سلامت شهرستان، حفظ و تأمین سلامت مردم عزیز و مسافران نوروزی، به ویژه در ایام تعطیل بود.

طبق اعلام اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری بوکان در ایام تعطیلات نوروز امسال در مجموع ۳۹ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

برنامه سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی اجرا شد.

بوکان با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha