تداوم اشتغال‌زایی برای زندانیان/ضرورت توسعه برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها

تهران - ایرنا - رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بر ادامه دستاوردهای حوزه زندانبانی به‌ویژه اشتغال‌زایی برای زندانیان در تحقق شعار سال تأکید و اولویت‌های اجرایی سال جاری را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی روز سه شنبه در نشست «تبیین و تشریح اولویت‌هایی اجرایی سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۲» با تأکید بر منویات رئیس قوه قضاییه، اولویت‌های اجرایی سازمان زندان‌ها برای سال جاری را ابلاغ کرد.

توسعه اشتغال تولیدمحور، اجرای برنامه‌های عمیق فرهنگی در زندان‌ها، کارآمدی سازمانی، آموزش‌های پویا برای کارکنان، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در حوزه زندانبانی و توسعه رفاهیات از مهمترین محورهای مورد تأکید رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست بود.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به تحقق شعار سال به‌ویژه در حوزه رشد تولید در سطح زندان‌ها گفت: در سال اخیر در زمینه اشتغال‌زایی زندانیان به هدفگذاری مقرر رسیدیم و در سال جاری نیز در حوزه اشتغال‌زایی برای زندانیان با تکیه بر دستمزد متعارف و متناسب همچنان نقش‌آفرین خواهیم بود.

محمدی اظهارداشت: در سال جاری تحقق برنامه‌های فرهنگی در سطح زندان‌ها یکی از برنامه های جدی است که قطعا کار عمیق فرهنگی به عنوان یک برنامه مهم بر زندانیان تأثیرگذار است.

براساس این گزارش، استفاده حداکثری از ظرفیت مصوبه مولدسازی با رویکرد: انتقال زندان‌های فرسوده به خارج از شهرها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تامین تجهیزات امنیتی و هوشمند، ساماندهی نحوه نگهداری زندانیان دارای جرایم خشن، سارقین سابقه‌دار و مجرمین حرفه‌ای با رویکرد ارتقاء کارکرد حبس و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی و حمایتی با هدف کاهش آسیب و بازاجتماعی شدن زندانیان مبتنی بر توانمندسازی، اشتغال تولیدمحور، سلامت فراگیر از جمله اولویت‌های سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سال ۱۴۰۲ است.

ارتقای سطح انگیزش و بهره‌وری نیروی انسانی در شغل سخت و پرصعوبت زندانبانی با رویکرد ساختارکارآمد، آموزش پویا، توسعه رفاهیات و توسعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و تاسیسات نوین برای کاهش جمعیت کیفری بصورت هدفمند، فعال و متوازن از دیگر اولویت‌های سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha