۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85073660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل تامین آب شرب ۶۰ هزار نفر در شهرستان مرزی خواف رفع شد

گناباد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: مشکل تامین آب شرب حدود ۶۰ هزار نفر از جمعیت ساکن در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی خراسان رضوی با اجرای طرحهای مختلف آبرسانی و اصلاح و بازسازی خطوط انتقال رفع شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت آب و فاضلاب خواف، محسن چهکندی افزود: در قالب این طرحهای آب رسانی ۴۸ هزار نفر از مشترکان مناطق شهری و ۱۲ هزار نفر مشترک روستایی شهرستان خواف طی سال گذشته از آب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی با اشاره به ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای آبرسانی شهرستان خواف طی سال ۱۴۰۱ بیان کرد: با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در ۲ شهر و ۲۰ روستا توان تولید آب امور آبفا خواف از ۶۶۱ لیتر برثانیه به ۷۵۳ لیتر برثانیه افزایش یافت.

چهکندی اجرای ۲۶ کیلومتر خط انتقال، ساخت چهار ایستگاه پمپاژ و ۶۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب را از دیگر اقدامات امور آب و فاضلاب خواف در قالب طرحهای آبرسانی برشمرد و گفت: آب مورد نیاز مشترکان این شهرستان از طریق۸۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۵۰ کیلومتر خط انتقال تامین می شود.

وی توسعه ۸.۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و همچنین ۱۴ کیلومتر اصلاح شبکه آبرسانی را از دیگر اقدامات آب و فاضلاب خواف طی پارسال ذکر کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف خاطر نشان کرد: ۶ هزار و ۸۶۰ مورد اتفاق و حادثه در خطوط انتقال، شبکه توزیع و انشعابات آب مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف طی همین مدت برطرف شد.

وی در ادامه از خرید و راه اندازی هشت دستگاه کلریناتور با هدف گندزدایی منابع آب شرب ۵۱ شهر و روستا در شهرستان خواف طی سال گذشته خبر داد و گفت: برای رفع تنش آبی روستاهای این شهرستان در زمان پیک مصرف نیز، ۱۸ هزار مترمکعب آب سالم و بهداشتی به وسیله تانکر به مناطق مورد نظر حمل شد.

چهکندی افزود: ۳۵ الکتروپمپ در پنج شهر و ۳۰ روستای شهرستان خواف بدلیل فرسودگی و مهندسی مجدد تعویض و سه حلقه چاه و ۲ باب مخزن هم به سیستم تله متری مجهز شد که این اقدام در کاهش هدررفت آب ناشی از سرریز مخازن و قطعی آب بدلیل عدم اطلاع از کارکرد الکتروپمپ مثبت نقش مهمی داشت.

وی خاطر نشان کرد: ۱۸۰ انشعاب غیرمجاز آب در کاربری‌های مسکونی، ساخت و ساز و کشاورزی شهرستان خواف طی همین مدت کشف و نیمی از آنها به انشعاب مجاز تبدیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha