۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85073962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نایب رئیس حماس: ملت و مقاومت فلسطین زمین را زیر پای رژیم صهیونیستی به‌آتش می کشند

تهران-ایرنا-صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد چهارشنبه گفت: حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی جنایتی بزرگ است که قطعا ملت و مقاومت فلسطین با قدرت آن را پاسخ خواهند گفت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، این مقام بلندپایه حماس گفت: عموم ملت فلسطین بویژه ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ که در معرض حملات و سرکوبگری‌های وحشیانه دشمن صهیونیستی قرار دارند و ساکنان کرانه باختری و قدس را به پاسخ سخت و قاطع به جنایت وحشیانه علیه مسجد الاقصی را فرا می خوانم.

وی ادامه داد همه و در مقدمه آن دولت تندرو و جنایتکار رژیم صهیونیستی بدانند هرگونه تعرض علیه مقدسات اسلامی بهای سنگینی در پی خواهد داشت و ملت فلسطین زمین را زیر پای اشغالگران به آتش خواهد کشید.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز گفت: حوادث و رخدادهای جاری در مسجد الاقصی جنایتی بی‌سابقه است که پیامدهای زیادی خواهد داشت.

وی تأکید کرد که همه طرف‌های فلسطینی، عربی و اسلامی باید به مسؤولیت و وظایف خود عمل کنند.

هنیه همچنین گفت: از تمام فلسطینیان ساکن کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می خواهیم که به یاری مسجد الاقصی بشتابند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز در این باره گفت: تعدی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مصلی القبلی علیه معتکفان فلسطینی جنایتی شنیع و بخشی از جنگ مذهبی آنها علیه مسجدالاقصی است.

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطینی نیز ساعاتی پیش در واکنش به یورش وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به معتکفان فلسطینی از تمام آحاد ملت فلسطین خواست که با صهیونیست ها مقابله کنند.

وی با بیان این که آنچه در مسجد الاقصی اتفاق می افتد، تهدیدی جدی برای مقدسات فلسطین است، افزود:ملت فلسطین باید با همه توان خود را برای رویارویی با اشغالگران اسرائیلی در روزهای آینده آماده کند.

نظامیان صهیونیست بامداد امروز به معتکفان داخل مصلی القبلی در مسجد الاقصی حمله کرده و تلاش کرد تا معتکفان را از مسجد بیرون کنند.

براساس گزارش رسانه ها، ارتش رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مصلی القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد.

رسانه های گزارش دادند که نظامیان صهیونیست وارد مصلی القبلی شده و به معتکفان حمله و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

برخی منابع غیر رسمی نیز گزارش دادند که در حمله وحشیانه نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مصلای قبلی در مسجد الاقصی تا این لحظه بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

همچنین هیأت امور اسرای فلسطین اعلام کرد که در حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی تاکنون ۴۰۰ تن توسط نظامیان رژیم اپارتاید تل آویو بازداشت شدند.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها نیروهای مقاومت نیز با شلیک چندین فروند راکت به شهرک‌های اطراف غزه، پاسخ این هتک حرمت صهیونیست‌ها را دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha