۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85074119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی در قزوین پیگیری می‌شود

قزوین - ایرنا - سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی در استان با هدف تقویت و احیای دشت قزوین پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رحمانی روز چهارشنبه در نشست احیا و پایدارسازی دشت قزوین افزود: ایجاد این منطقه مورد حمایت و تاکید وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار دارد و اجرایی شدن آنها می تواند ضمن احیای دشت حاصلخیز قزوین، کشاورزی استان را نیز متحول کند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح هایی همچون بازار آب و سازگاری با کم آبی و همچنین ارتقای فرودگاه قزوین همگی از پروژه هایی هستند که به احیا و تقویت و پایداسازی دشت قزوین و همچنین بهره وری آب، رشد تولید و افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک می کنند و آنها را باید در قالب یک کارویژه دید و تعریف کرد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی علاوه بر احیای دشت حاصلخیز قزوین، کشاورزی این استان را نیز متحول می کند

این مسوول خاطرنشان کرد: اجرای بازار آب نباید به تولید محصولات استراتژیک کشاورزی آسیب وارد کند.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: بخشی از مصوبه های سفر رئیس جمهور با هدف احیای دشت قزوین مصوب شده که باید پیگیر تخصیص اعتبارات مربوط به آنها بود.

رحمانی با بیان اینکه احیای دشت قزوین تنها متوجه سازمان جهاد کشاورزی نیست و سایر دستگاه ها نیز باید به این مساله ورود کنند، اظهار کرد: برای دستگاه های مختلف اجرایی استان باید با هدف احیا و پایدارسازی پروژه و برنامه تعریف شود.

در پایان این نشست، ایجاد قرارگاه احیا و پایدارسازی دشت قزوین مصوب شد.

در این نشست با حضور مدیران دستگاه های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه ای راهکارهای احیا و پایدارسازی دشت قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

دشت قزوین پهنه ای به وسعت حدود ۴۴۰ هزار هکتار است که بسیاری از بخش های آن به دلیلی برخورداری از خاک مرغوب جزو اراضی کشاورزی درجه یک و بسیار مستعد برای کشاورزی محسوب می شود.

بخش کشاورزی در استان قزوین دارای ۸۰ هزار بهره بردار بوده و ۱۳ درصد تولید ناخالص استان مربوط به این حوزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha