۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85074182
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان گیلان به مهرواره ادبی‌ - آیینی روشنای اندیشه دعوت شدند

رشت - ایرنا - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، طی فراخوانی دانش آموزان و گروه‌های سنی بالاتر در استان را به شرکت در مهرواره ادبی _ آیینی روشنای اندیشه دعوت کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این باره امروز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مهرواره ادبی _ آیینی روشنای اندیشه در آستانه سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی برنامه ریزی شده‌است.

سیدجلیل میرعظیمی جیرسرایی اظهار کرد: ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های قرآنی درحوزه تعلیم و تربیت، تعالی شناخت ادبیات دینی و ارزش‌گذاری به آثار معلمان و مربیان در بخش شعر و داستان آیینی و ملی، پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و بازشناسی ادبی از جمله اهداف برگزاری این مهرواره است.

وی افزود: جایگاه معلم و مربی در قرآن کریم، احادیث نبوی و فاطمی، تاثیر تکریم مقام معلم و مربی در ترویج ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی و تبیین نقش معلم و مربی در ذوق و پرورش اندیشه مخاطب از محورهای موضوعی مهرواره روشنای اندیشه است که با همراهی دانش‌آموزان و بزرگسالان "مربیان، معلمان، مدرسان و اساتید دانشگاه" برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان بیان کرد: دانش‌آموزان ۷ تا ۱۵ سال‌ با ارسال متن ادبی و دست‌نوشته خلاق و دانش‌آموزان گروه سنی بالای ۱۵ سال با خلق آثاری در حوزه شعر و داستان می توانند در این مهرواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه گروه سنی بزرگسال نیز می‌توانند آثار اشعار و داستان‌های خود را به زبان فارسی و درصورت تمایل ۲ یا چندزبانه با ترجمه فارسی به دبیرخانه مهرواره ارسال ‌کنند، افزود: مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری است.

میرعظیمی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال حداکثر ۳ اثر در هر بخش و ذکر مشخصات کامل، نسبت به ارسال آثار به مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان یا از طریق صندوق پستی ۳۱۸۱ اقدام‌کنند.

وی عنوان کرد: با برگزاری آیینی از خالقان آثار برگزیده با لوح سپاس و اهدای جایزه تجلیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha