اقامه نماز حدود ۲ هزار گردشگر نوروزی در خیمه های هلال احمر قشم

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از اقامه نماز توسط یک هزار و ۹۲۳ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این جزیره در خیمه های نماز بر پا شده توسط اعضای فعال و جوان این جمعیت در نگین خلیج فارس خبر داد.

احمدنور سرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام آخرین آمار تجمیعی از اجرا و برگزاری بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی سال ۱۴۰۲ از (روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه جاری) این مطلب را عنوان کرد.

اقامه نماز حدود ۲ هزار گردشگر نوروزی در خیمه های هلال احمر قشم

وی ادامه داد: در مدت زمان یادشده ۶۳۴ نفر از مسافران نوروزی ورودی به جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت سال ۱۴۰۲ پیوسته اند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم با بیان اینکه از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز پانزدهم فروردین ۱۴۰۲، هشت هزار و ۲۷۷ نفر از گردشگران نوروزی به پست های ثابت و سیار این جمعیت مراجعه کرده اند، گفت: در مدت یادشده یک هزار و ۲۸۶ نفر از کودکان و نونهالان از خدمات ارائه شده در فضای دوستدار کودک این پست ها بهره مند شدند.

اقامه نماز حدود ۲ هزار گردشگر نوروزی در خیمه های هلال احمر قشم

سرودی اظهار داشت: همچنین در مدت یادشده ۳۲۴ قلم اقلام زیست محیطی و ۲۷۵ قلم اقلام فرهنگی زیست محیطی در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

وی گفت: در مدت یادشده از سوی ۲ اکیپ جوانان دوچرخه‌ سوار سحاب (سفیران حمایت های امدادی بشردوستانه) خدمات و مهارت های امدادی و بشردوستانه به ۹۱۵ گردشگر و مسافر نوروزی ورودی به بزرگ ترین جزیره خلیج فارس ارائه شد و جوانان داوطلب عضو هلال احمر این شهرستان مرزی با زبان روزه و روی گشاده اطلاع‌ رسانی در خصوص نقاط حادثه ‌خیز و راهنمایی برای دسترسی به اماکن فرهنگی، گردشگری و عمومی سرزمین آب و آفتاب را انجام دادند.

اقامه نماز حدود ۲ هزار گردشگر نوروزی در خیمه های هلال احمر قشم

رییس جمعیت هلال احمر قشم افزود: در طرح نوروزی سال جدید، جوانان دوچرخه‌ سوار سحاب (سفیران حمایت های امدادی بشردوستانه) در قالب ۲ تیم ۲ نفره (به صورت ۱۷ جوان پیاده و سه جوان دوچرخه سوار) با شعار جوانان، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در مکان های شلوغ این جزیره مانند پارک زیتون، سیتی سنتر و سینما دریا فعالیت خود را از روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز که این فعالیت روز سیزده فروردین ۱۴۰۲ به پایان رسید.

وی با ستایش از تلاش های کارکنان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان قشم و استان هرمزگان و همچنین با تقدیر از ستاد تسهیلات سفرهای قشم و تاکید بر اهمیت اهتمام عمومی به فراگیری دانش و مهارت کمک های اولیه و فعالیت های داوطلبانه بشر دوستانه، اظهار امیدواری کرد که سال جدید برای همه قشموندان و مسافران قشم سالی بدون سانحه باشد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha