به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، طرح پایش رضایت مسافران از خدمات فرودگاهی کشور هر سال توسط شرکت فرودگاهها انجام و نتیجه نظر سنجی اعلام میشود. بر همین اساس میانگین شاخص رضایت از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند ۱۴۰۱ مورد نظرسنجی قرار گرفت که بر اساس آن به طورکلی عدد ۶۷.۳ درصد اعلام شد.
این آمار برای اسفند سال قبل یعنی ۱۴۰۰ حدود ۶۹.۳ و برای بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۱ درصد را نشان میدهد.
امروز (چهارشنبه) شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور اعلام کرد: فرودگاههای تبریز، اصفهان و شیراز به عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در اسفند ماه ۱۴۰۱ به لحاظ شاخص رضایت معرفی شدند.
سه فرودگاه نخست در تامین شاخصهای کیفی و رضایت مسافران
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۷.۳ درصدی در اسفند ماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۴.۷ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با شاخص رضایت ۷۰.۲ درصدی به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.
شاخص رضایت فرودگاههای تبریز، اصفهان و شیراز در بهمن ماه به ترتیب ۷۴.۴، ۷۳.۹ و ۶۷.۳ بوده است.
فرودگاه «شهید مدنی» تبریز از مهرماه سال گذشته با نظارت و پایش دقیق کیفیت خدمات فرودگاهی با تقویت نقاط قوت و رفع نارسایی در فرودگاه بهتدریج شاخص رضایت از کیفیت خدمات فرودگاهی را ارتقا داد و نتیجه آن، رسیدن به شاخص رضایت چشمگیر ۷۷.۴ در بهمن و کسب رتبه نخست در میان فرودگاههای کشور بود.
این روند در اسفند ماه نیز ادامه داشت و فرودگاه تبریز با استمرار روند رو به رشد و ثبت شاخص رضایت ۷۳.۳ درصدی، برای دومین بار پیاپی در سال گذشته در صدر فرودگاههای منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت.
فرودگاه «شهید بهشتی» اصفهان نیز در طول سال گذشته همواره شاخص رضایت بالای ۷۰ درصدی داشته و متعاقب این روند، در اسفند ماه نیز همانند سایر ایام موفق به جلب رضایت مسافران شد و با رسیدن به شاخص رضایت ۷۴.۷ درصدی، جایگاه دوم فرودگاه برتر طرح را به خود اختصاص داد. این در حالی است که این فرودگاه علاوه بر ارائه خدمات کیفی فرودگاهی، در زمینه ارائه پیشنهادات و راهکارهای نوین جهت سنجش کیفیت خدمات فرودگاهی نیز جزو فرودگاههای پیشتاز است.
فرودگاه «شهید دستغیب» شیراز با ارائه خدمات کیفی فرودگاهی در سال گذشته، جزو سه فرودگاه برتر طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار داشت و در اسفند ماه نیز با ثبت شاخص رضایت ۷۰.۲ درصدی، به جایگاه سوم در میان فرودگاههای منتخب این طرح رسید.
همچنین فرودگاه «شهید هاشمی نژاد» مشهد با دستیابی به شاخص رضایت ۶۴.۱ درصدی در اسفند ماه، در جایگاه چهارم رتبه بندی فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی قرار گرفت.
نظر شما