به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «مجتبی رنجبر» اظهارداشت: پایش مستمر و هوشمند کیفیت خدمات و سرویسها در فرودگاههای کشور با تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی انجام میشود.
وی افزود: سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در دو حوزه «کیفیت خدمات فرودگاهی» و «امکانات سالنهای فرودگاه» به جمع آوری بازخوردهای مسافران میپردازد و در ماههای تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۰ نیز، ۶۵۰ هزار بازخورد از سوی مسافران در فرودگاه های کشور ثبت کرده است.
مدیر راهبری مرکز ایمنی، عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی بیان کرد: موضوع کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینههای امکانات سالنهای فرودگاه، کیفیت پذیرش مسافر و بار، نحوه برخورد کارکنان، آراستگی و راحتی در فرودگاه، سرویسهای اطلاع رسانی، مدت زمان انتظار پذیرش، نحوه دسترسی به فرودگاه، وضعیت پارکینگ فرودگاه، اقدامات مقابله با شیوع کرونا توسط مسافران ارزیابی میشود.
به گفته وی؛ این سامانه در حوزه «امکانات سالن های فرودگاه» به بررسی مواردی همچون اینترنت، محل شارژ، چرخ دستی و ویلچر، آب آشامیدنی، تلویزیون، محل بازی کودکان، عابر بانک، اتاق سیگار، صندلی انتظار، بسته بندی بار، غرفههای فروشگاهی، رستوران و فست فود، نمازخانه و سرویسهای ترمینالی میپردازد.
رنجبر در ادامه به رتبه بندی فرودگاههای کشور در دو بخش کیفیت خدمات فرودگاهی و امکانات سالنهای فرودگاه پرداخت و گفت: با توجه به اطلاعات دریافتی در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، موفقترین فرودگاهها در زمینه کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی از نظر مسافران به شرح ذیل است: فرودگاههای مهرآباد، مشهد و تبریز(امکانات سالن های ترمینال)، فرودگاه های اصفهان، بندرعباس و اهواز (کیفیت پذیرش مسافر/ بار)، فرودگاه های شیراز، اصفهان و زاهدان(نحوه برخورد کارکنان)، فرودگاه های مهرآباد مشهد، یزد(آراستگی و راحتی در فرودگاه)، فرودگاه های مشهد، بندرعباس و زاهدان(سرویس های اطلاع رسانی)، فرودگاه های مهرآباد، اهواز و یزد(زمان انتظار پذیرش)، فرودگاه های تبریز، مهرآباد، شیراز(اقدامات مقابله با شیوه کرونا)، فرودگاه های اصفهان، یزد و مهرآباد(وضعیت پارکینگ فرودگاه) و فرودگاه های تبریز، شیراز و اهواز(نحوه دسترسی به فرودگاه) جزء فرودگاه های منتخب بودند.
وی همچنین به ارائه نتایج حاصل از پایش رضایتمندی مسافران در رابطه با امکانات سالنهای فرودگاهها در تابستان پرداخت و گفت: در ارائه اینترنت فرودگاههای مهرآباد، اصفهان و مشهد، در پخش برنامههای تلویزیونی، فرودگاههای تبریز، مهرآباد و زاهدان، در محل شارژ، فرودگاههای مهرآباد، بندرعباس و شیراز، در ارائه چرخ دستی و ویلچیر، فرودگاههای مشهد، مهرآباد و یزد، در ارائه صندلی انتظار، فرودگاههای یزد، زاهدان و مشهد، در ارائه آب آشامیدنی فرودگاههای اصفهان، شیراز، مهرآباد، در استقرار عابر بانک، فرودگاههای شیراز، اهواز و تبریز، در بستهبندی بار فرودگاه های تبریز، اهواز، بندرعباس، در استقرار غرفههای فروشگاهی فرودگاههای اصفهان، مهرآباد و. بندرعباس، در بخش رستوران و فست فود، فرودگاههای مهرآباد، زاهدان، اهواز، در بخش نمازخانه فرودگاههای مهرآباد، یزد، مشهد و در بخش سرویسهای بهداشتی فرودگاههای مشهد، اصفهان و تبریز به عنوان فرودگاههای منتخب معرفی شدند.
رنجبر اظهار داشت: این دفتر با همکاری مدیران فرودگاههای کشور در ماه های آینده نیز کماکان و به طور مستمر به جمع آوری بازخوردهای مسافران در فرودگاههای کشور به ویژه فرودگاههای مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس، یزد، زاهدان و ...پرداخته و با اندازه گیری شاخص رضایت، بهره گیری از گزارشها و بررسی، آنالیز و تحلیل نتایج حاصله از این سامانه نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود کیفیت سرویسها و خدمات فرودگاهی منطبق با نظر مسافران اقدام میکنند.
۱۳۵۲
نظر شما