نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز گشایش یافت

شیراز-ایرنا-نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت فارس شامگاه چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه با حضور معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حج و زیارت فارس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شیراز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه تا روز شنبه ۱۹ فروردین ادامه دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز گشایش یافت

سید مجتبی علوی اردکانی مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت‌وگو با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با حوزه‌های قرآنی و فرهنگ قرآنی است و جزخوانی قرآن‌، برپایی نماز جماعت، تعمق در قرآن، عمل به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی از مهمترین اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: احیای جلسات خانگی قرآن کریم، احیای جلسات سنتی قرآن با حلقه‌های قرائت قرآن و محافل انس با قرآن از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز گشایش یافت

علوی عنوان کرد: در این نمایشگاه از حضور اساتید روحانی به منظور برگزاری محافل انس با قرآن و ارائه آموزش‌های قرآنی بهره گرفته می‌شود. تلاوت قاریان برجسته کشوری و کلاس‌های آشنایی با آموزه‌های دینی و اعتقادی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با ۶۶غرفه برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه افزون بر عرضه کتب نفیس قرآنی و ادعیه مختلف برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی برگزار شده است.‌ همچنین با نصب ماکت کعبه، آداب و رسوم مناسک حج نیز به صورت عملی به بازدیدکنندگان آموزش داده می‌شود.

نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز گشایش یافت

علوی افزود: این نمایشگاه به عنوان یک تفرجگاه معنوی و آموزشی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود و هنگام افطار و اذان مغرب نیز افطار ساده جهت روزه داران توزیع می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان فارس با اشاره به اینکه سرویس‌های رفت و برگشت رایگان به نمایشگاه برقرار است، بیان کرد: این نمایشگاه به مناسبت بهار دل ها و ماه مبارک رمضان و همزمان با بهار طبیعت و با انجام هماهنگی‌های لازم توسط معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری و میزبانی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در شهر شیراز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha