نمایشگاه نسخ خطی قرآن در گنجینه حرم شاهچراغ (ع) گشایش یافت

شیراز- ایرنا- نمایشگاه نسخ خطی منتخب قرآن کریم امروز(جمعه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در محل گنجینه (موزه) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نمایشگاه نسخ خطی قرآنی حرم مطهر شاهچراغ (ع) حدود ۵۰ جلد از نسخ خطی منتخب قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

امام جمعه شیراز: سابقه فرهنگ قرآنی شیراز به نسل بعد منتقل شود

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در حاشیه این مراسم گفت: سابقه بیش از یک هزار ساله فرهنگ قرآنی شیراز باید به نسل بعدی منتقل شود.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: برپایی این نمایشگاه و همچنین ۲ نمایشگاه قرآنی دیگر در محل نمایشگاه بین المللی و همچنین مرکز اسناد انقلاب اسلامی شیراز می تواند جایگاه حقیقی شیراز و فارس در زمینه قرآن و علوم و هنرهای قرآنی را تبیین کند.

نمایشگاه نسخ خطی منتخب قرآن کریم در موزه حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح شد
وی ادامه داد: شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت (ع) همواره مرکز کار قرآنی بوده و سابقه این شهر در زمینه کتابت قرآن از یک هزار سال هم فراتر می رود.

امام جمعه شیراز گفت: در نمایشگاه نسخ قرآنی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز برگزیده‌هایی از این سال ها که در گنجینه حرم مطهر است انتخاب و به نمایش گذاشته شده است.

آیت الله دژکام افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان بیایند و از این نمایشگاه و موزه بازدید کنند.

نمایشگاه نسخ خطی منتخب قرآن کریم در موزه حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha