۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85074651
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی در تولید محتوا، اولویت‌ حوزه هنری گلستان است

گرگان-ایرنا-رییس حوزه هنری گلستان با اشاره به فعالیت هنرمندان شاخص در این استان گفت: استفاده از ظرفیت بومی در تولید، تربیت و ترویج هنر، جزو اولویت‌های مهم حوزه هنری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسام بنی فاطمه روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: نقشه تحول سه ساله حوزه هنری با عنوان «حوزه هنری گلستان پرچمدار تقویت فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی در سرزمین برادری» با محوریت ویژه زیست بوم استان تدوین شده و آماده اجرا است.

وی افزود: در حوزه هنری به قابلیت‌های بومی گلستان در تولید محتوا توجه ویژه ای شده و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی با زبان هنر در دستور کار قرار دارد.

رییس حوزه هنری گلستان با اشاره به رویکرد مردم گرایی این نهاد فرهنگی گفت: کارهای تولید شده در حوزه هنری با نگاه شناخت زیست بوم استان است.

بنی‌فاطمه به آثار در دست تهیه حوزه هنری گلستان اشاره کرد و افزود: مستند «از عطاآباد تا یافت آباد» با کارگردانی علی رضا مقدم و زندگی نامه شهید «مرجان نازقلیچلی» با عنوان «مرجِن» به قلم عبدالرحمان اونق در حال تدوین است.

وی بیان کرد: ۵ آذر گرگان، ۱۲ دی گالیکش و گنبدکاووس و ۱۶ دی گز، جزو وقایع مهم و تاریخ‌ساز گلستان و از نشانه های شاخص انقلابی بودن استان بوده که تولید محتوا با الهام از وقایع این روزها در دستور کار ست.

رییس حوزه هنری گلستان به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید مهقانی در استان اشاره کرد و گفت: نماهنگ حوزه هنری در ارتباط با این شهید تولید شده که همزمان با روز قدس منتشر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سال جدید نگاه فرا گرگانی داشته و در همه شهرستان‌های گلستان هنرمندان بیشتری از چتر حمایت مادی و معنوی آن برخوردار می شوند.

بنی فاطمه با اشاره به ۱۹ تا ۲۷ فروردین هفته هنر بیان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار پوستر کارگاه احیای خلیج گرگان، نمایشگاه خوشنویسی با موضوع لیالی قدر و قرآن، نمایشگاه نقاشی آثار هنرمندان با موضوع آزاد و نمایشگاه عکس عفاف و حجاب، دیدار با خانواده های شهید هنرمند، مسابقه هنری و فرهنگی، غبارروبی مزار شهدا، نشست اندیشه ورزی مبانی هنر انقلاب، اجرای تعزیه حضرت علی (ع) و اکران مستند سجده در خون از جمله برنامه های شاخص این هفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha