۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85074770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حق رانندگان خودروهای استیجاری در دستگاه‌های دولتی دزفول ضایع می‌شود

دزفول – ایرنا – عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: حق رانندگان خودروهای استیجاری در دستگاه‌های دولتی دزفول ضایع می‌شود و شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم برای احقاق حقوق این شهروندان به طور جدی ورود می کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا زمانی راد عصر چهارشنبه در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه رسمی در صحن علنی این شورا، با انتقاد از تضییع حقوق رانندگان استیجاری توسط ادارات دولتی طرف قرارداد گفت: بکارگیری خودروی استیجاری توسط ادارات برای برطرف کردن نیاز تردد کارکنان آنها امری مرسوم بوده ولی نوع قرارداد برخی از این ادارات ظالمانه است.

وی افزود: واگذاری کار به بخش خصوصی در کشور به قدری بد بوده که جز بدبینی، تبعیض و ظلم به شهروندان هیچگونه خروجی دیگری نداشته است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول بیان کرد: رضایت ادارات و شرکت ها از خصوصی سازی به این دلیل بوده است که آنها توانسته اند با تضعیف حقوق مردم و با عقد قرادادهای یک طرفه از نیروی انسانی که برای تظلم خواهی صدایش به جایی نمی رسد، بهره کشی کنند.

زمانی راد با اشاره به قراداد یکی از ادارات دزفول با رانندگان خودرهای استیجاری طرف قرارداد گفت: حقوق یک ماه رانندگان خودروهای استیجاری به همراه خودرو آنها در آن اداره حدود پنج میلیون تومان است این در حالی است که آن اداره نه نسبت به راننده و نه نسبت به خودرو و هزینه های آن نیز هیچ تعهدی ندارد.

وی با بیان اینکه شورا به نمایندگی از مردم باید تا به نتیجه رساندن احقاق حقوق شهروندان موضوع را در بالاترین سطح پیگیری کند، افزود: ورود شورای اسلامی شهر دزفول به احقاق حقوق رانندگان استیجاری می تواند علاوه بر رفع این مشکل، موجب ایجاد رضایت در میان مردم شود.

سرعت بخشی به لکه گیری آسفالت معابر مطالبه شورا از شهرداری است

نایب رییس شورا و رییس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت اهتمام شهرداری دزفول برای لکه گیری آسفالت معابر این شهر گفت: چاله های معابر شهری دزفول موجب رنجش و انتقاد شهروندان این شهر شده است.

سید باقر موسوی فخر ادامه داد: اصلاح این چاله ها نیاز به اعتبار و یا آسفالت زیادی ندارد ولی ترمیم این معابر در جلب رضایت مردم نقش مهمی دارد به همین دلیل سرعت بخشی به لکه گیری آسفالت معابر مطالبه شورا از شهرداری است.

وی ادامه داد: لکه گیری چاله های آسفالت معابر شهر دزفول از سال گذشته به مسوولان شهرداری تذکر داده شد ولی در عمل اصلاح این معابر محقق نشد که باید در ادامه کار این موضوع به عنوان اولویت در دستور کار شهرداری باشد.

موسوی فجر در ادامه با اشاره به تدوین طرح تشکیل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری دزفول گفت: ارتقای شهرداری دزفول جز با ارتقای زیرساخت های شهری ممکن نیست و بهره گیری از فناوری های ارتباطی یکی از مهمترین این زیرساخت های شهری است.

روزانه تا ۴۰ تن در معابر دزفول آسفالت اجرا شد

سرپرست شهردار دزفول نیز در این جلسه با اشاره به بارندگی های پر حجم سال گذشته در این شهر گفت: مشکل چاله های معابر دزفول با این بارندگی ها تشدید و موجب شده تا اقدام شهرداری برای اصلاح معابر به خوبی دیده نشود.

عباس یوسفی نژاد افزود: شهرداری دزفول برای ترمیم و اصلاح آسفالت معابر در روزهای منتهی به سال جدید روزانه تا ۴۰ تن آسفالت را به مناطق این شهرداری تحویل داده است و حجم زیادی از معابر این شهر در این ایام ترمیم و اصلاح شد که با توجه به حجم بالای مشکل آسفالت معابر دزفول همچنان مشکل جدی آسفالت معابر پا بر جا باشد.

وی در ادامه با ارایه توضیحی در مورد نحوه پرداخت حقوق اسفندماه کارکنان این شهرداری و دلیل تاخیر در پرداخت این حقوق گفت: پرداخت حقوق کارکنان شهرداری دزفول از روز گذشته آغاز و تا کنون حقوق ۹۰ درصد کارکنان پرداخت شده است.

یوسفی نژاد با بیان اینکه حقوق کارکنان شهرداری دهم هر ماه پرداخت می شود، گفت: به دلیل تکمیل سقف تراکنش مالی روزانه شهرداری دزفول پرداخت حقوق کارکنان باقیمانده این شهرداری نیز فردا محقق می شود.

شهرداری برای پرداخت رفاهیات کارکنان خود بر اساس مصوبه شورا عمل کرده است

سخنگوی شورا و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به انتقاد برخی کارکنان شهرداری نسبت به پرداخت نشدن رفاهیات در حقوق آنها گفت: شهرداری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اقدام به پرداخت رفاهیات به کارکنان خود کرده است.

علیرضا مجدی نسب ادامه داد: بر اساس مصوبه شورا برخی رفاهیات به کل کارکنان و برخی رفاهیات فقط مشمول برخی کارکنان می شود ضمن اینکه ممکن است برخی کارکنان شهرداری نیز شامل هیچ گونه رفاهیاتی نشوند که شاخص های آن به طور دقیق در مصوبه شورا ذکر شده است.

وی افزود: انتقاد برخی از کارکنان شهرداری به دلیل اطلاع رسانی ناکافی از نحوه تخصیص رفاهیات در ردیف حقوقی کارکنان شهرداری است که باید این موضوع به صورت دقیق و شفاف اعلام شود تا ضمن افزایش آگاهی کارکنان، مشوفی برای ارتقای بهره بری آنها نیز باشد.

فساد ستیزی همچنان اولویت شورای انقلابی دزفول است

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این جلسه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به کارگزاران نظام گفت: مخاطب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تمام کارگزاران نظام است و باید همه خود را ملزم به تحقق این رهنمودها بدانند.

حجت الاسلام مهدی حاجی جعفر نمازی با بیان اینکه مقابله با فساد باید همچنان اولویت شورای انقلابی شهر دزفول باشد، افزود: شورای اسلامی شهر دزفول شورایی دست پاک است که در مبارزه با فساد اقدام های مهمی نیز انجام داده و این روند باید در ادامه فعالیت این شورا نیز مورد تاکید باشد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از نهادهای فرهنگی فعال در دزفول ادامه داد: چهار حوزه علمیه رسمی و در مجموع ۱۰ حوزه علمیه در این شهرستان فعالیت می کند که حمایت از این نهادهای علمی، حوزوی و دینی باید مورد توجه شهرداری باشد.

نمازی همچنین با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع حقوق کارکنان و کارگران شهرداری دزفول ادامه داد: حقوق اسفندماه کارگران شهرداری دزفول تا کنون پرداخت نشده که ضروری است ضمن پاسخگو بودن شهرداری این شهر اقدام لازم برای پرداخت آن انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha