۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۴۷
کد خبر: 85074907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: قانون اگر در اختیار اهلش باشد کارگشا خواهد بود

کرمانشاه_ایرنا_ استاندار کرمانشاه گفت: قانون می تواند به عنوان یک قفل در کار مردم استفاده شود اما اگر همین قانون در اختیار اهلش قرار گیرد کارگشا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد طیب صحرایی» عصر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید فرمانداری کرمانشاه در ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان داشت: تراز فهم قانون فرامین مقام معظم رهبری است که راه را برای ما روشن کرده است لذا اداره جامعه نباید سلیقه ای باشد بلکه باید در چارچوب شرع، قانون و فرامین مقام معظم رهبری باشد.

وی همچنین حقوق مردم و ضوابط الهی را محترم دانست و تاکید کرد: مسوولان نباید برای نجات خودشان و یا حتی خدمت به مردم دروغ بگویند.

او با بیان اینکه فضای کاری استان باید بر مبنای شرع و قانون باشد،افزود: در استان کرمانشاه باید طبق قانون جمهوری اسلامی و شرع حرکت کنیم و سیاست ما باید عین دیانت ما باشد.

استاندار کرمانشاه اولین وظیفه قطعی مسوولان در نظام را خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و افزود: خدمتگزاری به مردم بهترین شکل احسان مسوولان است که باید به طور دائم بروزرسانی شود.

صحرایی در خصوص مشکلات شهر کرمانشاه نیز گفت: مشکلات این شهر یک شبه به وجود نیامده است و یک شبه حل نمی شود و حل آنها نیازمند همت مردم و مسوولان است.

وی تاکید کرد: مردم باید خود را صاحب شهر بدانند و دلسوزانه برای حل مشکلات آن تلاش کنند لذا در مسیر داشتن یک شهر خوب متعالی هم مردم و هم مسوولان هر دو باید کار کنند.

صحرایی با بیان اینکه مردم اگر پای کار نباشند موفق نخواهیم شد، افزود: برای اداره خوب استان کرمانشاه حضور مردم حلال مشکلات است که مسوولان باید زمینه های مناسب ورود مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار کرمانشاه گام اول برای ورود مردم را تکریم آنها دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع یک شعار نیست بلکه باید از اولین حضور و مواجه پایان درخواست های منطقی خود از دستگاه ها تعریف شود.

صحرایی در ادامه بیان داشت: در تعریف ویژگی های شهر مطلوب اسلامی باید آرمانی بیندیشیم اما به صورت واقعی در راستای تحقق آن گام برداریم.

وی تاکید کرد: شهر کرمانشاه به یک نظم مردم پایه نیاز دارد چرا که بدون نظم نمی توان با تقوا بود.

به باور او وقتی ساخت و ساز ها، پیاده راه ها و ساختمان ها نظم نداشته باشند در روح، فکر، ارتباطات انسانی و اسلامی ما اثر منفی می گذارد.

صحرایی در پایان تاکید کرد که در برنامه های شهری نظم لازم است و مسوولان باید پای قول و قرارشان با مردم بایستند به گونه ای که نسبت به تاریخ پایان پروژه ها متعهد باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha