میزان بهره‌مندی مراجعان نوروزی از خدمات درمانی نیشابور بیش از ۲۳ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان خدمات درمانی ارائه شده به مراجعه کنندگان مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۱۵ درصد افزایش یافته است.

دکتر هادی حسین‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوروز امسال، ۵۸ هزار و ۸۳۹ خدمت درمانی شامل خدمات معاینات پزشکی، پرستاری و مامایی به بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ارائه شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که نوروز سال گذشته ۴۷ هزار و ۷۷۷ خدمت درمانی به بیماران و مراجعان ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: انجام ویزیت بیماران، مراقبتهای معمولی بیماران شامل کنترل فشار خون، دیابت، مادر باردار، نوزاد، کودک، سالمند و میانسال توسط پزشک، انجام تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، نوار قلب، زدن و کشیدن بخیه، مراقبت و معاینه مادر باردار از جمله خدمات درمانی ارائه شده محسوب می شود.

حسین‌زاده با بیان این که میزان مراجعات به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز حدود ۳۴ درصد افزایش داشته است افزود: در نوروز سال ۱۴۰۱میزان مراجعان ۲۴ هزار و ۲۱۵ نفر بودند که این عدد در نوروز امسال به ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر رسیده است.

وی با اشاره به این که تنها یک نفر از مراجعان نوروزی امسال غیر ایرانی بوده است اضافه کرد از این تعداد مراجع، ۲۱ هزار و ۳۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha