بیش از ۱۶ هزار مسافر نوروزی در میامی استان سمنان اقامت کردند

شاهرود - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: ۱۶ هزار و ۴۰۶ مسافر از ابتدای اجرای طرح نوروزی در مراکز اقامتی این شهرستان شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، مراکز وابسته به آموزش‌ و پرورش و سالن‌های ورزشی اسکان یافتند.

به ‌گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد صادق رضویان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۷۸۵ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند، افزود: ۱۸ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری شهرستان باهدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران طی تعطیلات نوروزی انجام شد.

وی ادامه داد: طی این بازدیدها به یک واحد گردشگری تذکر داده شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی غرفه‌های صنایع‌دستی، موکب و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی باهدف ماندگاری مسافران در شهرستان برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری از جمله عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین دارد.

همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در شهرستان میامی قرار دارد و وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان دارای ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha