به گزارش ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی با اشاره به اینکه بودجه تعمیرات اساسی مترو مربوط به دو بخش تجهیزات متحرک و ثابت می شود افزود: بودجه تعمیرات متحرک بیش از دو برابر رشد داشته، علاوه بر آن پیش بینی شده بخشی از بودجه تعمیرات اساسی از محل فروش اوراق مشارکت تامین شود که در صورت تحقق می توان گفت که بودجه تعمیرات اساسی تجهیزات متحرک (ناوگان) حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در صورت تامین این بودجه با کمک مدیریت شهری می توانیم گامی بلند در تامین قطعات برای تعمیرات اساسی و کیفی سازی ناوگان قدیمی، برداشته و اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی(مترو) پایتخت رقم بزنیم.
درستی با اشاره به اینکه برنامه ریزیهای انجام شده برای تعمیرات اساسی قطارها و واگن های فرسوده، حدودا در بازه زمانی ۲ و نیم تا ۳ سال انجام خواهد شد تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای سال اول این راهبرد کافی به نظر میرسد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه گفت: پیش بینی کرده ایم در مرحله اول کنار کارهای معمول روزانه، کیفی سازی ناوگان با رفع مشکلات اساسی که از سال های قبل وجود داشته و تعمیرات اساسی ۲۹ رام قطار نیز انجام شود.
درستی در پایان باتاکید بر اینکه تلاش می کنیم در قالب تعمیرات روزانه، حداقل های ایمنی و استاندارد را برای خدمات رسانی به شهروندان رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: سلامت و ایمنی شهروندان و مسافران خط قرمز ما است و این اطمینان را به مسافران شهر زیر زمینی میدهیم که تحت هیچ شرایطی اجازه سرویس دهی قطار ناایمن را نخواهیم داد.
نظر شما