۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85075752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیان مشکلات البرز از سوی نمایندگان مردم در مجلس

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۳۶
کد خبر: 85075752
بیان مشکلات البرز از سوی نمایندگان مردم در مجلس

کرج - ایرنا - نمایندگان مردم استان البرز مشکلات مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی از جمله تبعات و آسیب های اجتماعی ناشی از استقرار زندان ها در این استان را با رییس قوه قضائیه در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماینده مردم طالقان ، نظرآباد ، ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور رییس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: ایجاد امنیت ، فعالیت صنعتی و کشاورزی ، مبارزه با تبعیض و هرنوع فساد تقاضای مردم استان البرز است .

علی حدادی افزود: انتقال زندان های رجایی شهر و قزلحصار کرج به مناطق دیگر کشور مطالبه مردم استان البرز است که در صورت تحقق این امر از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همراهی لازم صورت می گیرد .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان البرز ظرفیت های خوبی برای رونق اقتصادی دارد .

وی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست در زمینه توسعه طرح های هادی روستایی نگاه درستی به بافت روستایی داشته باشد.

حدادی ادامه داد: اکنون بخش زیادی از زمین های کشاورزی در استان البرز از سوی وراث قطعه بندی شده و مشکلاتی ایجاد شده است .

نماینده مردم طالقان ،نظراباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان آمایش سرزمین برای زمین های کشاورزی حاصلخیز کشاورزی البرز از دیگر مشکلات است که دراین بخش

تامین آب ، برق و گاز از مهمترین نیازهای بخش کشاورزی این استان است.

وی افزود: بیشترین زمین ها در البرز قولنامه ای هستند که باید نگاه تولید محور به روستاها داشت تا مهاجرت به شهرها کم شود .

حدادی ادامه داد: مهاجرت دراستان البرز سالانه ۱۲۰ هزار نفر است که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است .

تغییرکاربری ۲.۵میلیون هکتار از اراضی مستعد کشور

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نیز گفت: ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی مستعد کشور طی چند سال اخیر تغییرکاربری داده شده است.

وی افزود: ۹۰۰ هزار حلقه چاه در کشور داریم که ۴۵ درصد آنها غیرمجاز است و به منابع آبی زیرزمینی خسارت می زند .

عباسی گفت: در موضوع محیط زیست قانون هوای پاک ۸۰ درصد اجرایی نشده و باید با اخلالگران حوزه اقتصادی در بخش ارز برخورد جدی شود .

وی در خصوص حوزه عفاف و حجاب گفت: انتظار جامعه مومن دراین زمینه آن است که یک کارویژه انجام شود چراکه کشف حجاب یک حرام سیاسی و شرعی است و به عفت عمومی لطمه می زند بنابراین باید برخورد شود .

بیان مشکلات البرز از سوی نمایندگان مردم در مجلس

۹ درصد زندانیان کشور در کرج هستند

نماینده دیگر مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۹درصد زندانیان کشور در زندان های کرج بسرمی برند و مطالعاتی انجام شده که اکثر مناطق تولید آسیب در شعاع پنج کیلومتری این زندانها هستند .

مهدی عسگری افزود: در جریان سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز موضوع فروش املاک ۲ زندان انجام و ابلاغ شده است .

وی بیان کرد: ۶۰ درصد زمین های برخی از شهرهای البرز قولنامه ای هستند و مناطقی در کرج با رانت حتی دستگاه های نظارتی تغییرکاربری می دهند بطور مثال دریک قطعه زمین به مساحت ۱۴ هزار متر مربع ۲ تا برج ۱۴ طبقه ای درحال احداث را شاهد هستیم .

عسگری گفت: حتی برخی از تعاونی های مسکن دستگاه های پرقدرت تغییر کاربری از فضای سبز به مسکونی داشتند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha