۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85076466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار و ۶۰۰ محموله سبزی و صیفی دزفول صادر شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85076466
 ۶ هزار و ۶۰۰ محموله سبزی و صیفی دزفول صادر شد

دزفول-ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: طی سال گذشته، ۶ هزار و ۶۰۰ محموله محصول سبزی و صیفی از دزفول به کشورهای اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

بهروز قمرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳۶ هزار تن محصول سبزی و صیفی شامل شوید، جعفری، گشنیز، نعناع، انواع کاهو، کرفس، گل کلم، کلم بروکلی، کلم برگ، هویج، سیر، پیاز، ذرت و چغندرقند در سال گذشته از دزفول به کشورهای حوزه اوراسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی بدون اشاره به میزان ارزآوری صادرات محصولات کشاورزی دزفول در سال گذشته افزود: از ابتدای سال جاری تا نیمه فروردین ماه نیز یکهزار و ۲۶ تن سبزی و صیفی با ۶۳ محموله به کشورهای گرجستان، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: فقط پست قرنطینه در دزفول داریم ولی چون مجوز پایانه صادراتی نداریم محصولات باکیفیت ما به اسم شهرهای دیگر از جمله آستارا صادر می‌شوند.

وی با بیان اینکه خلا پایانه صادراتی در دزفول احساس می‌شود، افزود: سالانه افزون بر ۲ ونیم میلیون تن محصول زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود که با رفع مشکل پایانه صادراتی می‌توان محصولات را صادر کرد.

قمرزاده اظهارکرد: برای رفع مشکل پایانه صادراتی دزفول بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha